اجاره دستگاه بای پپ کرج

تاریخ ارسال : 1402/06/29

دستگاه بای پپ به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی ارائه شده در مرکز پزشکی سلامت نوین می باشد که می تواند طی دو مرحله فشار مثبت جریان اکسیژن را برای شما تأمین کند. در مورد نحوه ی کارکرد دستگاه کمک تنفسی باید بگوییم که اکسیژن را با فشار بیشتر در دم تنفسی و اکسیژن را با فشار کمتر در بازدم تنفسی به جریان می اندازد. زمانی که این اتفاق رخ می دهد بیمار می تواند راحت تر تنفس کند. به واسطه ی سنسوری در دستگاه قرار داده شده است می توانید تمام وضعیت تنفس بیمار را بررسی و ثبت کنید. جهت اجاره دستگاه بای پپ کرج کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

برخی از افراد ممکن است دچار آپنه انسدادی خواب (OSA) باشند و نتوانند خواب راحتی را داشته باشند. با توجه به این که عضلات در پشت گلوی شما نیاز به استراحت دارد ممکن است، راه‌ های تنفسی شما در مدت زمانی که خواب هستید باریک و مسدود شوند. زمانی که راه هوایی تنفس شما دچار مشکل می شود باعث می شود تا وقفه‌ های متناوب در تنفس شما به وجود بیاید. در مواردی که مکث به اندازه کافی طولانی یا به اندازه کافی مکرر باشد مغز بیمار را از اکسیژنی که به آن نیاز دارد محروم می کند و ممکن است دچار مشکلات مختلفی مانند سرفه، خفه کردن و یا گاز گرفتن برای شروع مجدد چرخه تنفس شوند. برای این که بتوانید مشکل به وجود آمده را برطرف کنید می توانید از بای پپ (دستگاه کمک تنفسی) کمک بگیرید.

اجاره دستگاه بای پپ کرج

استفاده از این دستگاه به افرادی توصیه می شود که دچار مشکلات تنفسی هستند و ریه ی آن ها دچار مشکل شده است. قطعاً زمانی که افراد دچار مشکلات مختلف ریوی می شوند تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن به صورت عادی و طبیعی انجام نخواهد شد. زمانی که این روند ادامه پیدا کند باعث می شود که فرد بیمار دچار ایست قلبی و تنفسی و در نتیجه باعث مرگ بیمار شود. شما می توانید با استفاده از این دستگاه از مرگ این بیماران جلوگیری کنید. این دستگاه می تواند به شما کمک کند تا فشار هوای داخل ریه را افزایش دهید و به افزایش تبادلات گازی در ریه کمک کنید. به طور کلی می توان گفت که بای پپ به معنی ایجاد دو فشار مثبت راه هوایی (هنگام دم (IPAP) و هم هنگام بازدم (EPAP)) می باشد. دستگاه بای پپ متشکل از اجزای مختلفی اعم از موتور دمنده دستگاه، ماسک صورت (ماسک بینی)، لوله خرطومی، مرطوب کننده و... می باشد.

مزایای استفاده از دستگاه بای پپ چیست؟

با توجه به این که روز به روز به تعداد افرادی که دچار مشکلات تنفسی شده اند اضافه می شود. قطعاً این افراد مجبور می شوند از دستگاه های تنفسی برای تنفس راحت تر استفاده کنند. استفاده از این دستگاه کمک می کند تا این افراد بتوانند از نظر تنفسی مشکلی نداشته باشند. این دستگاه فشار تنفس را تنظیم و آن را در حالت استاندار قرار می دهد.

اجاره دستگاه بای پپ کرج

در مواردی که فقط نیاز دارید برای مدت زمان کوتاهی از دستگاه بای پپ استفاده کنید بهتر است آن به را به صورت ساعتی، روزانه، ماهیانه اجاره کنید. این مورد به افرادی پیشنهادی می شود که توانایی پرداخت هزینه ی خرید دستگاه بای پپ را ندارند. اجاره این وسیله می تواند برای این افراد مقرون به صرفه باشد. بعد از این که مدت زمان اجاره ی شما به پایان رسید آن را به مرکزی که از آن اجاره کردید بر می گردانید. در مواردی که باید به صورت طولانی مدت از دستگاه بای پپ استفاده کنید بهترین گزینه خرید دستگاه کمک تنفسی می باشد. برای خرید و اجاره دستگاه کمک تنفسی در کرج و تهران می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و بعد از کسب اطلاعات مورد نیاز خود در رابطه با خرید و یا اجاره دستگاه bipap مناسب را انتخاب کنید.

چه زمانی بیمار شما نیاز به اجاره دستگاه بای پپ دارد؟

دستگاه بای پپ قابلیت استفاده در بیمارستان ها و مراکز درمانی را دارد. هم چنین افراد می توانند در منزل هم از این دستگاه استفاده کنند. در مواردی که بودجه ی مورد نیاز را برای خرید دستگاه بای پپ ندارید می توانید نسبت به اجاره دستگاه بای پپ از مراکزی که ارائه دهنده ی کالاهای پزشکی هستند اقدام کنید. افرادی که نیاز به استفاده از این دستگاه را دارند به شرح زیر می باشند.

درمان آپنه خواب

منظور از آپنه خواب این است که فرد دچار کم عمقی تنفسی در حالت خواب می شود. یکی از علائم این مشکل خروپف می باشد که ممکن است 30 ثانیه طول بکشد و در طول مدت زمانی که خواب هستید بارها اتفاق بیافتد.

بیماری های مربوط به قلب و عروق

استفاده از دستگاه بای پپ برای افرادی که دچار مشکلاتی مانند انسداد رگ ها و نارسایی قلبی هستند توصیه می شود. فقط اگر قصد استفاده از خدمات ویزیت متخصص قلب در منزل را دارید بهتر است در رابطه با میزان و نحوه ی مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

بیماری های مربوط به ریه

استفاده از دستگاه بای پپ برای افرادی که دچار مشکلاتی مانند اختلالات ریوی هستند توصیه می شود تا بتوانند از پیشرفت کردن بیماری جلوگیری کنند.

کرایه دستگاه بای پپ

کارکرد دستگاه bipap به چه صورتی می باشد؟

دستگاه bipap مجهز به یک لوله می باشد و به واسطه ی ماسکی که به آن متصل می باشد می تواند دهان و بینی بیماری که قصد استفاده از این دستگاه را دارد را بپوشاند. این دستگاه به واسطه ی فشار می تواند هوا را به داخل ریه های بیمار منتقل کند و به بهبود پیدا کردن سطح اکسیژن خون کمک و میزان دی اکسید کربن را کاهش می دهد. برخی از مدل های این دستگاه مجهز به تایمر می باشد به همین خاطر می توانید طوری آن را برنامه ریزی کنید که بتوانید تعداد معینی نفس در دقیقه را کنترل و حفظ کند. استفاده از دستگاه کمک تنفسی به عنوان موثرترین درمان برای افرادی می باشد که دچار مشکلاتی تنفسی به خاطر بیماری کرونا می باشد. زمانی که از لحاظ تنفسی دچار مشکل شدید می توانید برای تحت درمان قرار گرفتن از خدمات ویزیت متخصص ریه در منزل کرج استفاده کنید تا پزشک بعد از معالجه ی بیمار شما تشخیص دهد که بیمار شما باید از دستگاه بای پپ استفاده کند. نکته ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در برخی از موارد ممکن است استفاده از این دستگاه برای شما ناراحت کننده باشد. دلیل این موضوع هم به این خاطر است که ماسک را بر روی دهان خود می زنید. به مرور زمان به وجود آن عادت می کنید.

عوارض استفاده از دستگاه بای پپ

دستگاه کمک تنفسی به نسبت دستگاه غیر طبیعی (ونتیلاتور با لوله تراشه) خطر کم تری شما را تهدید می کند. عوارضی که می تواند ناشی از استفاده از این دستگاه باشد خیلی شدید نیست و ممکن دچار ایجاد عفونت شود. از دیگر عوارض ناشی از استفاده از دستگاه بای پپ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ایجاد ناراحتی های عمومی
  • خشک شدن بینی
  • آبریزش بینی
  • فشار سینوس
  • تحریک پوست به خاطر استفاده از ماسک
  • ایجاد آسیب پوستی موضعی به خاطر استفاده از ماسک
  • نفخ معده ملایم
  • خشک شدن دهان
  • احساس سوزش در چشم
  • درد سینوس (گرفتگی سینوس)

(دستگاه کمک تنفسی)

نکات مهم هنگام استفاده از دستگاه بای پپ 

  • در طول مدت زمانی که از این دستگاه استفاده می کنید بهتر است از مرطوب کننده ی دستگاه کنید تا با انجام این کار بتوانید از خشکی دهان و بینی خود جلوگیری و یا میزان آن را کاهش دهید.
  • بهتر است به جای استفاده از ماسک بینی از ماسک صورت استفاده کنید. انجام این کار می توانید میزان عوارض ناشی از این دستگاه را بر روی سینوس ها را کاهش دهد.
  • در مواردی که احساس کردید هنگام استفاده از دستگاه بای پپ دچار سردرد شده اید. این موضوع ممکن است به خاطر احتقان سینوس ها باشد. زمانی که این اتفاق برایتان افتاد بهتر است این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا برایتان آنتی هیستامین تجویز کند.
  • در مواردی که ماسک دستگاه را به طور مناسب سفت نکنید هوا از کنار ماسک خارج می شود. برای جلوگیری از به وجود آمدن این اتفاق بهتر است بند ماسک بای پپ را محکم تر کنید.
  • حتی برخی از بیماران ممکن است هنگام استفاده از دستگاه بای پپ دچار نفخ شدید معده شوند. در این موارد بهتر است، میزان فشار هوای دستگاه را کاهش دهند.

قیمت و خرید دستگاه شیر سرد کن صنعتی

تاریخ ارسال : 1402/06/22

یکی از تجهیزات ضروری و مورد نیاز که شما برای راه اندازی دامداری ها و دامپروری ها به آن ها نیاز خواهید داشت شیر سرد کن می باشد. دستگاه شیر سرد کن یک دستگاه است که به شما کمک می کند تا بتوانید برای نگهداری شیر از آن استفاده کنید. پس می توان گفت که به عنوان یکی از تجهیزات مورد نیاز و ضروری برای استفاده در دامداری ها و لبنیاتی ها می باشد.

یکی از تجهیزات ضروری و مورد نیاز که شما برای راه اندازی دامداری ها و دامپروری ها به آن ها نیاز خواهید داشت شیر سرد کن می باشد. دستگاه شیر سرد کن یک دستگاه است که به شما کمک می کند تا بتوانید برای نگهداری شیر از آن استفاده کنید. پس می توان گفت که به عنوان یکی از تجهیزات مورد نیاز و ضروری برای استفاده در دامداری ها و لبنیاتی ها می باشد. پس شما می توانید با توجه به این که قرار است چقدر شیر را نگهداری کنید یکی از مدل های شیرسردکن (تک مخزن و یا دو مخزن) را برای خرید انتخاب کنید. نکته ی مهم دیگری که باید هنگام خرید شیر سرد کن به آن توجه داشته باشید گنجایش دستگاه می باشد. ظرفیت های در نظر گرفته شده برای شیر سرد کن ها 50 تا 1000 لیتری می باشد. پس بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید تا ظرفیت مناسب را انتخاب کنید.

با توجه به این که به صورت دائمی قرار است با شیر در ارتباط باشد بدنه ی دستگاه شیر سرد کن باید از نوع استیل باشد تا دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نشود. همزنی که داخل مخزن شیر سرد کن قرار داده شده است با چرخش دائمی شیر داخل مخزن از یکنواخت ماندن شیر جلوگیری می کند. همزن انتخابی می تواند از نوع پارویی و یا گیربکسی باشد. پس با توجه به این که قرار است همزن این کار را انجام دهد، باید موتوری برای نصب انتخاب شود که قدرت مورد نیاز را داشته باشد. بعد از این که شما شیر خام را داخل مخزن بریزید، حداکثر 2 روز امکان نگهداری شیر وجود دارد. شیر خام در زمان دوشیدن دارای حرارت 35 درجه سانتی گراد می باشد و در صورتی که دمای شیر پایین نیاید، باعث می شود تا به خاطر فعالیت شیمیایی رنگ، بافت و یا مزه شیر تغییر و غیر قابل مصرف می شود. برای این که بتوانید از اتفاق افتادن این مسئله جلوگیری کنید بهتر است بالافاصله بعد از دوشیدن شیر داخل یخچال شیر سرد کن بریزید. این دستگاه قادر است شیر را از دمای اتاق به دمای سردتری که مناسب برای مصرف است، خنک کند.

جهت استعلام قیمت شیر سرد کن کوچک و شیر سرد کن اقساطی تماس بگیرید.

انواع شیر سرد کن

شیر سرد کن لبنیاتی

جنس بدنه ی دستگاه شیر سرد کن لبنیاتی از نوع استیل می باشد. استیل بودن بدنه ی دستگاه شیر سرد کن از اکسیده شدن شیر داخل مخزن جلوگیری می کند. برای جلوگیری از پوسیده شدن شیر سرد کن در جوشکاری بدنه از جوش آرگون استفاده می شود. 

شیر سرد کن دامداری

شیر سرد کن دامداری در مدل ها و ظرفیت های مختلف (کوچک یا بزرگ) طراحی و تولید می شود و امکان استفاده از این مدل به عنوان دوغ سرد کن وجود دارد. این دستگاه به عنوان یکی از تجهیزات مورد نیاز برای استفاده در دامپروری ها، فروشگاه ها، دامداری ها، لبنیاتی ها، کارخانه های ساخت بستنی و... می باشد. ظرفیت های در نظر گرفته شده برای شیرسردکن دامداری 100 تا 500 لیتری می باشد و قادر خواهند بود که شیر را تا چهار روز سالم نگهداری کند.

مشخصات فنی شیر سردکن

برای این که بتوانید بهترین مدل را برای خرید انتخاب کنید نیاز است تا در مورد مدل های مختلف این دستگاه اطلاعات کافی داشته باشید. مشخصات فنی مهم دستگاه شیر سرد کن شامل موارد زیر می باشد.

  • گنجایش: ظرفیت در نظر گرفته شده برای تولید شیر سرد کن ها بین 50 تا 2000 لیتر می باشد. شما می توانید با توجه به کسب و کار خود یکی از گنجایش ها را انتخاب کنید. 
  • دمای خنک کننده دستگاه: دمای استاندارد شیر سرد کن ها برای خنک نگه داشتن شیر داخل مخزن بین 2 تا 8 درجه سانتی گراد می باشد.
  • بدنه: برای طراحی بدنه ی شیر سردکن از ورق های استیل استفاده می شود. استیل بودن بدنه کمک می کند تا نگران زنگ زدگی بدنه ی دستگاه نباشید.
  • ابعاد: برای انتخاب ابعاد شیر سردکن باید به فضایی که قرار است محصول را در آن جا قرار دهید انتخاب کنید.
  • سیستم خنک‌ کننده: برخی شیرهای سردکن با سیستم خنک‌ کننده هستند که می‌ تواند از طریق یک کمپرسور و یا خنک‌ کننده پیلتونیک کار کند.
  • قدرت مصرفی: قدرت مصرفی شیر سردکن معمولا در حدود 100 تا 150 وات است.
  • موتور انتخاب شده برای نصب بر روی بدنه ی شیرسردکن از نوع امبراکو و کلترون می باشد و قدرت موتور این یخچال ها با توجه به ظرفیت شیرسرد کن انتخاب می شود.
  • در نظر گرفتن همزن و میکسر برای دستگاه از یخ زدگی مواد داخل وان جلوگیری می کند و دیگر نیاز نیست نگران ساکن ماندن شیر باشید.
  • جهت تنظیم و کنترل دمای شیر داخل مخزن دستگاه شیر سردکن می توانید این کار را از طریق نشانگر دما انجام دهید.
  • برای این که بتوانید بدون مشکل شیر سرد کن را جا به جا کنید پایه های دستگاه دارای چرخ می باشند و شما می توانید بدون مشکل شیر سرد کن را جا به جا کنید.
  • جهت جلوگیری از هدر رفت سرمای داخل مخزن از عایق تزریق فوم پلی یورتان جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی و سرما استفاده می شود.
  • جهت اتصال بخش های داخلی و بیرونی از جوش آرگون برای پیوند خوردن استفاده می شود.
  • مجهز به همزن برای در چرخش بودن شیر داخل مخزن استفاده می شود. جنس این همزن از نوع استیل نگیر می باشد. 

ابعاد شیر سرد کن

  • شیر سردکن 200 لیتری: 115*65*65 سانتی متر
  • شیر سردکن 300 لیتری: 135*85*85 سانتی متر
  • شیر سردکن 500 لیتری: 155*100*100 سانتی متر
  • شیر سردکن 1000 لیتری: 185*120*120 سانتی متر

شیر سرد کن تک مخزن

شیر سرد کن تک مخزن بهترین گزینه برای انتخاب در زمینه عرضه و پخش مواد لبنی، لبنیاتی ها و بستنی فروشی ها و... می باشد. مسئله ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در دامداری ها شیر به صورت مستقیم دوشیده می شوند و دمای بالاتری دارند انتخاب مخزن نگهداری شیر به دلیل این که سیستم برودتی قدرتمندی دارد کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن دمای شیر را پایین بیاورید. شما می توانید به غیر از شیر برای نگهداری دوغ هم از این دستگاه استفاده کنید. برای این که برای خرید این دستگاه با مشکل رو به رو نشوید در این بخش به بررسی مزایا و معایب شیر سرد کن تک مخزن می پردازیم.

مزایا

  • به کارگیری بهترین و با کیفیت ترین قطعات برای تولید
  • امکان کنترل و تنظیم دما به واسطه ی ترموستات برای شما فراهم شده است.
  • دارای کندانسور و کمپرسور برای تامین سرمایش
  • هزینه ی مربوط به تعمیر و نگهداری آن زیاد نمی باشد.
  • انتخاب بهترین عایق بندی مناسب برای پیشگیری از اتلاف دمای داخل مخزن

معایب

  • با توجه به این که دارای یک مخزن می باشد در صورتی که بخش سرمایشی دستگاه با مشکل رو به رو شود امکان استفاده از دستگاه وجود ندارد.
  • در مواردی که مقدار شیر کم باشد حتماً باید دستگاه را روشن و از آن استفاده کنید.
  • امکان نگهداری شیر یک نوع دام را برای شما فراهم کرده است.

فرق بین شیر سردکن تک مخزن و دو مخزن در چیست؟

تمام قطعات به کار گرفته شده برای تولید هر دو مدل یکسان می باشد و تنها تفاوت موجود در بین این دو شیرسرد کن در مورد مخزن آن ها می باشد. مخزن های در نظر گرفته شده برای مدل دو مخزن به صورت جداگانه از هم می باشد و این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید از این دستگاه برای نگهداری شیر و دوغ به صورت همزمان اقدام کنید. هم چنین به شما کمک می کند تا بتوانید شیر جمع آوری شده را در شیفت های مختلف را نگهداری کنید. این قابلیت در شیر سردکن های تک مخزن وجود ندارد و امکان نگهداری یک نوع مایع برای شما فراهم شده است. برای این که با مزایای و معایب انتخاب شیر سردکن های دوقلو آشنا شوید در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.

  • تولید مخازن شیر سردکن با استفاده از استیل درجه یک و مرغوب
  • ساخت بدنه ی دوجداره با لایه ای از عایق حرارتی
  • جهت ثابت نگه داشتن دمای شیر مجهز به ترموستات می باشد.
  • قابلیت نظافت و شستشوی دستگاه برای شما فراهم شده است.
  • مجهز به شیر تخلیه از نوع کلاجی جهت تخلیه شیر 
  • دارای سیستم سرمایشی قدرتمند برای تامین برودت لازم جهت سرد کردن شیر

معایب

بزرگ ترین مشکل مربوط به شیر سردکن های دوقلو مربوط به ابعاد آن ها می باشد. این دستگاه برای جای گیری نیاز به فضای بزرگی دارند. هم چنین به خاطر وجود قطعات بیشتر و جفت بودن هر قطعه هزینه های مربوط به نگهداری و تعمیرات شیر سردکن صنعتی دو مخزن بیشتر می باشد.

قطعات شیر سرد کن

موتور سرمایشی

انتخاب موتور مناسب برای نصب بر روی بدنه ی شیر سردکن کمک می کند تا میزان مصرف انرژی به کمترین میزان برسد.

همزن 

همزن از مهم ترین قطعات تشکیل دهنده شیر سردکن می باشد و با توجه به این که به صورت مستقیم با شیر در ارتباط می باشد بهتر به گونه ای انتخاب شود که دچار مشکلاتی مانند زنگ زدگی نشوند. بهتر است همزن شیر سرد کن از جنس استیل ضد زنگ باشد. این همزن ها با گردش مداوم از تغییر فازی شیر از جلوگیری و عمل خنک شدن را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهد.

شیر تخلیه 

برای این که بتوانید شیر موجود در داخل مخزن را تخلیه کنید، شیر تخلیه برای دستگاه در نظر گرفته شده است. این قطعه بر روی بدنه ی شیر سرد کن نصب می شود. جهت تخلیه ی شیر کافیست آن را باز کرده تا شیر خارج شود. جنس شیر تخلیه باید از نوع استیل خالص باشد تا دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نشود.

نمایشگر دما

وجود این قطعه کمک می کند تا شما بتوانید دمای داخل مخزن را کنترل و بررسی کنید.

ترموستات 

کنترل دما به صورت اتوماتیک برعهده ی این قطعه می باشد.

مخزن

مخزن شیر سردکن که محل نگهداری شیر می باشد برای رفع نیاز شما در ظرفیت های مختلف طراحی و تولید می شود. شما می توانید با توجه به نوع کسب و کار خود یکی از ظرفیت ها را انتخاب کنید. نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعد از هر بار استفاده از شیر سردکن باید نسبت به شست و شوی محیط داخلی مخزن اقدام کنید.

قیمت دستگاه شیر سرد کن

در تعیین قیمت شیر سرد کن پارامترهای مختلفی اعم از جنس بدنه، تعداد مخزن ها، گنجایش و نوع موتور به کار رفته، در تولید آن ها تأثیرگذار هستند. اگر قصد خرید شیر سرد کن را دارید می توانید جهت استعلام قیمت هر یک از محصولات زیر با کارشناس فروش صنایع برودتی یخچال سازان ونوس تماس بگیرید.

  • قیمت شیر سرد کن ۵۰ لیتری
  • قیمت شیر سرد کن 100 لیتری
  • قیمت شیر سرد کن ۲۰۰ لیتری
  • قیمت شیر سرد کن ۳۰۰ لیتری
  • قیمت شیر سرد کن ۵۰۰ لیتری
  • قیمت شیر سرد کن ۱۰۰۰ لیتری

نکات مهم هنگام خرید شیر سردکن

  • توجه به قطعات اصلی تشکیل دهنده شیرسرد کن (بدنه، موتور، یونیت برودتی، شیر مخزن خروجی)
  • بدنه ی دستگاه حتماً باید از نوع استیل باشد.
  • در نظر گرفتن رعایت اصول بهداشتی با توجه به استانداردهای وزارت بهداشت
  • نوع عایق بندی جداره ها و لوله های برودتی
  • نوع برق مصرفی (تک فاز و یا سه فاز
  • نوع جوشکاری انتخاب شده برای اتصال بخش های مختلف
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

عملکرد شیر سردکن به چه صورتی می باشد؟

عملکرد شیر سرد کن با توجه به سیستم خنک کننده دستگاه انجام می شود. این سیستم به گونه ای می باشد که از جریان هوا و یا یک ماده خنک کننده مانند یخ استفاده می‌ کند. در برخی دستگاه‌ ها، شیر از طریق یک لوله درونی در داخل یک مخزن قرار می‌ گیرد و در اطراف آن، ماده خنک کننده قرار داده می‌ شود. وقتی شیر از طریق لوله می‌ گذرد، حرارت آن به ماده خنک کننده منتقل می‌ شود و شیر سرد می‌ شود. شیر سردکن عموماً شامل یک مخزن آب خنک‌ کننده، یک کمپرسور، یک پمپ، یک شیر و یک کنترلر دماست. نحوه کار این دستگاه به صورت زیر پیش می رود.

  • پر کردن مخزن: در ابتدای کار نیاز است تا مخزن شیر سردکن با آب پر شود. این آب توسط کمپرسور سردکننده خنک می‌ شود.
  • خنک کردن آب: کمپرسور سردکننده با استفاده از فرآیند فشرده سازی گاز، گاز را فشرده می‌ کند و حرارت آن را از بین می‌ برد. بعد از آن گاز فشرده شده به یک سیکل خنک کننده منتقل می‌ شود. در این جا، گاز فشرده شده از حالت گازی به حالت مایع تبدیل می‌ شود و حرارت آن به هوا منتقل می‌ شود.
  • پمپ شیر: پمپ شیر شیر سردکن را به داخل لوله‌ ها و از طریق فشار آب به بیرون می‌ فرستد.
  • کنترل دما: در نهایت، کنترلر دما به منظور کنترل دمای آب، دمای داخل مخزن و دمای خروجی آب استفاده می‌ شود. این کنترلر می‌ تواند دمای آب را در محدوده مشخصی نگه دارد و در صورت لزوم، آن را تنظیم کند.
  • با توجه به این که شیر سردکن‌ ها با استفاده از کمپرسورهای الکتریکی عمل می‌ کنند، لازم است همیشه از آن‌ ها به درستی نگهداری و نظافت شود تا در کارایی و عملکرد آن‌ ها کاستی ایجاد نشود.

قیمت آبسردکن استیل دو شیر تا چهار شیر

تاریخ ارسال : 1402/06/21

آبسردکن استیل دستگاهی برای خنک نمودن و نگهداری آب سرد می باشد. مکان هایی که نیاز به نصب آبسرد کن استیل دارند شامل بانک ها، بیمارستان ها، مساجد، هیئت، مدرسه و ادارات دولتی، فروشگاه‌ ها، مطب پزشکان و حتی اماکن فرهنگی، مذهبی، سالن های ورزشی و... که میزان رفت و آمد افراد به این محیط بیش از سایر محیط ها می باشد.

آبسردکن استیل دستگاهی برای خنک نمودن و نگهداری آب سرد می باشد. مکان هایی که نیاز به نصب آبسرد کن استیل دارند شامل بانک ها، بیمارستان ها، مساجد، هیئت، مدرسه و ادارات دولتی، فروشگاه‌ ها، مطب پزشکان و حتی اماکن فرهنگی، مذهبی، سالن های ورزشی و... که میزان رفت و آمد افراد به این محیط بیش از سایر محیط ها می باشد، حتماً باید با خرید آبسردکن استیل آب مورد نیاز افراد را تأمین کنید. اهمیت این موضوع به این خاطر می باشد که در روزهای گرم سال میزان نیاز مردم به آب خنک بیش از روزهای دیگر سال می باشد. با توجه به این که قرار است برای مدت زمان طولانی از آب سرد کن استفاده کنید باید برای ساخت انواع آبسردکن نیاز است تا از بهترین قطعات و مواد اولیه استفاده شود تا بعد از تولید بهترین عملکرد را داشته باشند. بدنه‌ ی آبسردکن ها از استیل ضدزنگ می باشند تا در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی دچار مشکل نشوند. مهم ترین مسئله ای که باید هنگام خرید آب سرد کن به آن توجه داشته باشید انتخاب بهترین ظرفیت و توجه به موتور آب سرد کن می باشد. اهمیت این دو پارامتر به قدری می باشد که در صورتی که به آن ها توجه نداشته باشید نمی تواند آب خنک مورد نیازتان را در اختیارتان قرار دهد. برای این که بتوانید بهترین مدل را با توجه به بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید انتخاب کنید در این بخش به معرفی انواع ابسرد کن، مشخصات فنی، کاربرد، قیمت ابسرد کن و... خواهیم پرداخت.

صنایع برودتی یخچال سازان ونوس تولید کننده انواع آبسردکن صنعتی در ظرفیت های مختلف

امکان تولید اب سردکن با تعداد شیرهای مختلف برای مشتریان نیز وجود دارد.

جهت خرید ارزانترین آب سردکن استیل تماس بگیرید.

جهت استعلام قیمت آب سردکن استیل و قیمت آبسردکن استیل دست دوم تماس بگیرید.

مشخصات فنی آبسرد کن استیل 

  • امکان خنک نمودن و قابلیت نگهداری از آب: مخزن آب سرد کن به گونه ای انتخاب می شود که بتوانید حجم زیادی از آب را ذخیره کنند.
  • سیستم خنک کننده: آبسردکن تمام استیل مجهز به سیستم خنک کننده‌ (کمپرسور) می باشد تا بتواند از طریق آن، آب را به صورت دائمی خنک نگه دارد.
  • بهترین کیفیت: جنس بدنه ی آبسردکن‌ های استیل از نوع استیل (بگیر و نگیر) می باشد تا بیشترین مقاومت را داشته باشند.
  • نور پردازی: امکان انتخاب نورپردازی داخلی به درخواست مشتریان برای اب سرد کن استیل وجود دارد تا در شب ها و محیط هایی که میزان نور در آن محیط ها کم می باشد به دید راحت تر کمک کند.
  • آب سرد و آب گرم: برخی از مدل ها امکان فراهم کردن آب سرد و آب گرم را دارند. این موضوع در مورد آبسردکن دومنظوره صدق می کند و آب سرد کن های استیل این قابلیت را ندارند.
  • دمای آبی که داخل مخزن ریخته می شود بین 5 تا 10 درجه سانتی گراد می باشد.
  • جنس لوله های داخلی در نظر گرفته شده برای آبسردکن خیابانی آلومینیومی می باشد.
  • جنس وان در نظر گرفته شده برای این محصول از نوع استیل می باشد.
  • کمپرسور آب سرد کن که بیشترین تأثیر را در خنک سازی آب دارد به همین خاطر باید بهترین مدل برای نصب انتخاب شود. امکان نصب موتور سابکول و امبراکو برای آبسردکن ها وجود دارد.

مزایای انتخاب آبسرد کن استیل

  • دارای کمپرسور پرقدرت برای خنک کردن آب در کوتاه ترین زمان ممکن
  • امکان تولید در مدل ها و ظرفیت های مختلف با توجه به درخواست مشتریان وجود دارد.
  • دارای شیرهای استیل برای خروج آب
  • امکان اتصال دستگاه به آب شهری برای پر کردن مخزن به صورت اتوماتیک وجود دارد.
  • امکان اتصال به کانال فاضلاب برای خروج آب اضافی وجود دارد.
  • امکان تولید در مدل های مختلف به صورت مخزن دار و بدون مخزن
  • نصب و راه اندازی آسان
  • قابلیت استفاده از شیرهای پیچی، ولومی و فشاری با قابلیت چکه گیر
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

قیمت آبسردکن استیل

قیمت آبسردکن عمومی ممکن است با توجه به برند تولید کننده، مدل، گنجایش، تعداد شیر، اندازه و ویژگی‌ های فنی، نوع استیل بدنه، قدرت موتور، بازدهی و... تعیین شود. برای کسب اطلاعات دقیق‌ تر در مورد قیمت آبسردکن مدارس بهتر است با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

خرید آبسردکن استیل

هنگام خرید آبسردکن استیل بهتر است به نکات مهمی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین مدل را بعد از دریافت مشاوره انتخاب کنید.

  • گنجایش و ظرفیت مخزن دستگاه برای نگهداری آب 
  • تعداد شیر (تک تا ...)
  • قدرت موتور 
  • میزان بازدهی
  • نوع عایق بندی مخزن
  • جنس بدنه (استیل نگیر یا بگیر)
  • ضخامت استیل انتخاب شده برای ساخت بدنه
  • گارانتی و خدمات پس از فروش 

انواع آبسردکن

آبسردکن اداری 

طراحی انتخاب شده برای تولید آبسردکن های اداری به گونه ای می باشد که امکان تولید آب سرد و گرم را دارند. با توجه به وجود این قابلیت بهترین گزینه برای استفاده در محیط های مختلفی اعم از ادارات، کتابخانه ها، مطب پزشکی و… می باشد. بدنه ی این آبسردکن ها از نوع ABS صنعتی می باشد.

آبسردکن عمومی

انتخاب آبسردکن عمومی در محیط های مختلفی اعم از معابر، سالن های ورزشی، مدارس، دانشگاه ها، مساجد و… برای نصب وجود دارد. طراحی انتخاب شده برای تولید این آب سرد کن ها به گونه ای می باشد که می تواند آب خنک به مقدار بالایی را برای استفاده آماده کند.

آبسردکن صنعتی

آبسردکن صنعتی به گونه ای طراحی و تولید می شود که برخلاف آبسردکن های استیل و عمومی فرایند تولید آب خنک را انجام می دهد. انتخاب این آب سرد کن ها در محیط های مختلف اعم از موکب های اربعین، مراکز مذهبی، فرودگاه ها، پایانه های بین شهری و… گزینه ی مناسبی می باشد.

قطعات دستگاه آبسردکن 

بدنه آبسردکن 

بدنه ی آب سرد کن ها با توجه به محیطی که قرار است در آن نصب شوند می تواند از نوع استیل بگیر و یا نگیر باشد. استیل بودن بدنه ی آب سردکن به گونه ای می باشد که باعث می شود تا شما بتوانید برای مدت زمان طولانی تری از دستگاه استفاده کنید.

موتور و سیستم سرمایشی 

کمپرسور آب سرد کن به عنوان یکی از مهم ترین قطعات تشکیل دهنده ی آبسردکن ها می باشد. پس انتخاب بهترین نوع امکان افزایش توان سیستم سرمایشی را دارد. 

مخزن آب سرد کن

جنس مخزن آب سرد کن از نوع استیل نگیر 304 می باشد. این بخش از آبسردکن با توجه به این که به صورت مستقیمی با آب در ارتباط هستند تا بتوانند در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی داشته باشند.

منبع آب آبسردکن

امکان تهیه ی آب مورد نیاز از طریق روش های مختلفی قابل دسترسی می باشد. آن دسته از آبسردکن هایی که امکان اتصال به آب شهری را دارند مجهز به پمپ مخصوص می باشند و زمانی که نیاز باشد و آب مخزن خالی شود، مخزن به صورت اتوماتیک پر می شود. 

سینی

آبسردکن دارای یک سینی می باشد که در قسمت پایین شیرهای آب قرار داده می شود و کمک می کند از ریخته شدن آب بر روی زمین و یا روی دستگاه جلوگیری شود. با توجه به این که به صورت دائمی با آب سر و کار دارد جنس این سینی از استیل می باشد.

شیر آبسردکن

با توجه به این که آبسرد کن ها دارای بخش آب خوری می باشد و زمانی که شیر آب باز می شود، احتمال دارد مقداری آب ریخته شود. امکان نصب این شیر به کانال فاضلاب وجود دارد تا مستقیماً پسماند به فاضلاب منتقل شود.

سیستم ضد رسوب

وجود این سیستم از ایجاد رسوب آب و به طولانی تر شدن عمر دستگاه کمک می کند.

بهترین مارک آبسردکن استیل و صنعتی

آبسردکن ایستکول

آبسردکن ایستکول با فراهم کردن آب سرد و گرم امکان تهیه ی نوشیدنی گرم و نوشیدنی سرد را برای شما فراهم می کند. طراحی این آبسردکن ها به گونه ای می باشد که در ساختار شیر آب داغ دستگاه دکمه اطمینان دارند. هم چنین مجهز به نمایشگرهای LED در سطح خود می باشند تا افراد بتوانند از روشن بودن یا سایر اعمال سیستم، مطلع شوند. هم چنین مجهز به سیستم‌ های جمع‌ آوری آب اضافی هستند که از سرریز شدن آب در دستگاه، جلوگیری می‌ کند.

آبسردکن بوش

طراحی انتخاب شده برای تولید این آبسردکن به گونه ای می باشد که گزینه ی مناسبی برای استفاده در فضاهایی می باشد که از نظر قرار دادن آبسردکن با مشکل رو به رو هستند. هم چنین دارای یک خروجی آب سرد و یک خروجی آب گرم می باشند.

آبسردکن مجیک

آبسردکن مجیک دارای دو خروجی جداگانه می باشد، و کمک می کند تا آب گرم و سرد مورد نیاز شما تأمین شود. بدنه ی این آبسردکن از نوع فلزی و پلاستیک می باشد، و مخزن این آبسردکن در قسمت بالایی دستگاه قرار داده شده است.

قیمت آبسردکن استیل برای مسجد 

با توجه به این که آبسردکن های استیل در مدل های تک شیر تا چند شیر طراحی و تولید می شوند شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از مدل های آن را برای خرید انتخاب کنید. نکته ی مهمی که باید در این مورد به آن توجه داشته باشید این است که میزان نیاز افراد برای استفاده از آب خنک در مساجد و هیئت ها بیشتر می باشد.

قیمت دستگاه شیرینگ پک تونلی چقدر است؟

تاریخ ارسال : 1402/06/21

شیرینگ پک تونلی جهت بسته بندی کردن نایلونی و پلاستیکی محصولات مختلف در مکان های مختلفی اعم از صنایع غذایی و صنایع کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه جهت پیچیدن نایلون به دور محصول مورد نظر از طریق گرما استفاده می شود. در این شرایط نایلون به دور محصول کاملا محکم می شود، و محصولات را نیز با یک شکل کاملا یک دست در کنار هم قرار می گیرند، و شما می توانید آن ها را راحت تر جا به جا کنید.

شیرینگ پک تونلی در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

دستگاه شیرینگ تونلی گزینه ی مناسب برای بسته بندی انواع محصولات غذایی و کشاورزی می باشد، و بیشتر کاربرد را در صنعت، کارخانه ها و کارگاه ها دارند. نوع کارکرد این دستگاه به گونه ای می باشد، که شما می توانید با انتخاب دستگاه شیرینگ تونلی محصولات را به صورت پک بسته بندی کنید. در مورد نوع کارکرد این مدل از دستگاه بسته بندی باید بگوییم، که برای پیچیدن نایلون به دور محصول و محکم کردن آن نیاز به وارد کردن گرما دارید، تا بتواند نایلون شکل محصول را به خود بگیرد. زمانی که این اتفاق می افتد، نایلون را به دور محصول کاملاً محکم می شود، و نوع بسته بندی انتخابی به گونه ای می باشد، که محصولات شما را در کنار هم قرار بگیرند. انتخاب این نوع از بسته بندی به گونه ای می باشد، که شما بتوانید این بسته ها را بدون دردسر جا به جا کنید، و یا این که آن ها را به انبارهای نگهداری محصولات ارسال کنید. پس به طور کلی می توان گفت، که دستگاه شیرینگ پک تونلی محصولات را به گونه ای بسته بندی می کنند، که از ورود آلودگی، گرد و خاک، رطوبت به داخل بسته ها جلوگیری شود. پس اگر جزو افرادی هستید، که برای بسته بندی محصولات تولیدی خود به دنبال دستگاه شیرینگ هستید، پیشنهاد می کنیم، دستگاه شرینک پک تونلی را انتخاب کنید. این دستگاه این قابلیت را دارد، که شما بتوانید شیرینک کردن محصولاتی که حجم زیادی را دارند، را انجام دهید. نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است، که وزن شما برای بسته بندی توسط این دستگاه باید بالای 5 کیلو باشد.

با توجه به این که این دستگاه به نسبت دیگر مدل های دستگاه شیرینگ پک حجم بیشتری دارد، بیشترین کاربرد را در صنعت دارند، و گزینه ی مناسبی برای انتخاب در کارخانجات و کارگاه های بزرگ محسوب می شود. ولی باید به این موضوع هم اشاره کرد، که بیشتر کاربرد را در زمینه صنایع غذایی خواهد داشت. اغلب از این دستگاه برای بسته بندی محصولاتی مانند نوشابه و آب معدنی، جعبه، قوطی، بطری، مانند رب و تن ماهی، شیرینگ آب رادیاتور، شیرینگ بطری های عرقیات گیاهی و… استفاده می شود.

قیمت دستگاه شیرینگ تونلی 

قیمت شیرینگ پک تونلی بسیار مهم است و عوامل مختلفی بر روی نرخ نهایی دستگاه تاثیر می گذارد. برخی از این عوامل به شرح زیر می باشند.

  • ولتاژ
  • توان تولید
  • سرعت بسته بندی
  • دروازه ورودی دستگاه
  • ابعاد تونل ورودی
  • ابعاد دستگاه
  • نوع سیستم دوخت
  • سیستم انتقال باد
  • ارتفاع درچه ها
  • سیستم موتور و گیربکس
  • استفاده از روکش های حرارتی
  • استفاده از پرده سیلیکونی

ساخت انواع دستگاه شیرینگ پک تونلی توسط مجموعه شیرزاد ماشین البرز

شیرزاد ماشین البرز در زمینه ی ساخت انواع دستگاه شیرینگ پک تونلی در حال فعالیت می باشد و می تواند با توجه به کسب و کار شما مدل مناسب را برای شما طراحی کند تا بعد از خرید دستگاه شیرینگ با مشکل رو به رو نشوید. این گروه صنعتی به غیر از ساخت دستگاه برای راه اندازی به شما کمک می کند و برای تمام محصولات خود گارانتی و خدمات پس از فروش در نظر گرفته است. کاربردی بودن این دستگاه به گونه ای می باشد که شما دیگر نگران مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، نباشید.

  • کمک به حفاظت از محصول در برابر گرد و غبار، خاک، رطوبت و...
  • کمک می کند تا بتوانید چندین محصول در یک بسته بندی قرار دهید.
  • جلوگیری از ضربه دیدن و آسیب دیدگی محصولات
  • بسته بندی کارتن ها، بطری ها و دیگر کالاهای بسته بندی را برای شما راحت تر می کند.
  • بهترین جایگزین برای بسته بندی کششی

جهت استعلام قیمت کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و بعد از دریافت مشاوره نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنید.

نکات مهم پیش از خرید دستگاه شیرینگ پک تونلی

برای این که بتوانید بهترین مدل دستگاه شیرینگ تونلی را برای خرید انتخاب کنید در ادامه به بررسی مهم ترین مواردی می پردازیم که به شما در انتخاب بهتر کمک می کند.

  • بررسی توان مصرفی سیستم (میزان صرف انرژی و نیرو)
  • بررسی و اندازه گیری اندازه و ابعاد لبه ورودی تونل در مدل های تونلی 
  • در نظر گرفتن ابعاد مناسب برای دستگاه جهت بسته بندی محصولات تولیدی
  • حتماً باید خط سیر نقاله از نظر محل استقرار در کسب و کارهای مختلف به صورت خط قائم و یا به شکل خطی باشد.
  • نیاز به فیلم شیرینگ دارد. حتماً باید ضخامت مناسب را برای دستگاه در نظر بگیرید تا از پاره شدن نایلون بعد از بسته بندی جلوگیری شود.

آشنایی با انواع دستگاه شیرینگ پک تونلی

دستگاه شیرینگ پک تونلی اتوماتیک

شیرینگ پک تونلی تمام اتومات مناسب برای بسته بندی محصولاتی می باشد، که از نظر شکل ظاهری دارای اندازه ی متوسط تا بزرگ هستند. شما می توانید با خرید این دستگاه محصولات تولیدی خود را به صورت تک عددی و چند عددی بسته بندی کنید. محصولاتی که قابلیت بسته بندی توسط دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک برای شما فراهم می شود، شامل انواع کارتن ها، قوطی های کنسروی، بطری های فلزی و پلاستیکی، نوشیدنی و آب معدنی، میوه و سبزیجات و... می باشد.

در مورد نوع طراحی این دستگاه هم باید بگوییم، که مجهز به سیستم دوخت اتومات و نوار نقاله می باشد، و برای بسته بندی محصولات نیازی به دخالت دست و اپراتور ندارند. برای شروع کار خود با این دستگاه نیاز به تخصص خاصی ندارید، و تنها نیاز است، تا اپراتور فقط محصول یک عددی یا چند عددی را بر روی نوار نقاله دستگاه قرار دهد. دستگاه به صورت اتومات و خودکار نایلون شیرینک پلی اتیلن را دور تا دور محصول دوخت می زند، و با حرکت نوار نقاله محصول را به بخش تونل حرارتی شیرینک منتقل می کند. با توجه به این که نایلون شیرینک خاصیت جذب شوندگی دارند، با حرارت دیدن نایلون شکل محصول را به خود خواهد گرفت. بعد از اتمام مراحل ذکر شده محصول شرینک شده توسط نوار نقاله از دستگاه خارج می شود.

دستگاه شیرینگ پک تونلی نیمه اتومات

شیرینگ پک تونلی نیمه اتوماتیک از نظر نوع بسته بندی دارای عملکردی مشابه با مدل اتوماتیک را دارد، اما در یک مورد دارای تفاوت هستند. این موضوع هم در مورد عمل دوخت نایلون شیرینک به دور محصول می باشد، که برای انجام این کار به اپراتور نیاز است، که این کار را به صورت دستی انجام دهند. در مورد نوع عملکرد این دستگاه هم باید بگوییم، که در ابتدای کار باید اپراتور محصول مد نظر را بر روی دستگاه قرار دهد، و به صورت دستی نایلون شیرینگ را توسط سیستم دوخت دستگاه، دوخت زده، و بعد از آن دستگاه توسط نوار نقاله محصول را به داخل تونل حرارتی منتقل می کند. با ورود به این بخش نایلون شیرینگ حرارت می بیند، و شکل محصول را به خود می گیرد، و در نهایت محصول به صورت پک در اختیار شما قرار داده می شود. 

شیرینگ تونلی کوچک

دستگاه شیرینگ تونلی کوچک در مواردی گزینه ی مناسبی برای انتخاب محسوب می شود، که قرار باشد، بسته بندی و شیرینک کردن محصولات با کارتن و کفی انجام شود. همان طور که از نام این محصول پیداست، این دستگاه مناسب برای بسته بندی محصولات با ابعاد کوچک مانند کارتن کوچک، مواد غذایی و… می باشد. نوع کارکرد این دستگاه به صورت نیمه اتومات می باشد، و افرادی که فضای کافی را برای قرار دادن دستگاه در اختیار ندارند، گزینه ی مناسبی برای انتخاب می باشد. در مورد قیمت دستگاه شیرینگ تونلی کوچک هم باید بگوییم، که با توجه به این که در ابعاد کوچک طراحی و تولید می شوند، به عنوان یکی از دستگاه مقرون به صرفه و اقتصادی موجود در بازار محسوب می شوند. با توجه به این که اندازه ی کوچکی دارند، فقط در نوع برقی تولید و نوع نایلون انتخابی برای دستگاه از نوع پلی اتیلن (PE) می باشد.

اجزای تشکیل دهنده شیرینگ پک تونلی

  • مجهز به تابلو برق دستگاه
  • دارای کنترل دما هوشمند از طریق ترموستات
  • نوار نقاله در نظر گرفته شده برای دستگاه از جنس آهن مفتول بافته شده 3 میل می باشد.
  • نوار نقاله مدل تسمه ای و زنجیره ای برای وزن های بالای 20 کیلوگرم
  • استفاده کردن از عایق پشم سنگ در داخل تونل حرارتی برای عایق حرارتی استفاده می شود.
  • بخش مراقبت
  • چشم الکترونیکی در مدل اتوماتیک
  • دینام
  • دریچه تنظیم ارتفاع دهانه تونل
  • المنت‌ های میله‌ ای و پره‌ ای
  • موتور و گیربکس

چه محصولاتی را میتوان توسط این دستگاه بسته بندی کرد؟

  • دستگاه شیرینگ پک تونلی نیمه اتوماتیک: انتخاب این دستگاه برای بسته بندی بطری نوشابه، آب معدنی، آب رادیاتور، قوطی های فلزی و... گزینه ی مناسبی می باشد. (به طور کلی مناسب برای بسته بندی با تیراژ متوسط می باشد.)
  • دستگاه شیرینگ پک تونلی اتوماتیک: گزینه ی مناسبی برای بسته بندی محصولات کسب و کارهایی می باشد که خط تولید پیوسته دارند. (بعد از بسته بندی اولیه بدون هر گونه وقفه ای، بسته بندی نهایی و آماده ارسال می شوند.)

نحوه عملکرد شیرینگ پک تونلی چگونه است؟

رول (نایلون) انتخابی برای استفاده در این دستگاه از نوع پلی اتیلن و ضخیم تک لا می باشد، که یک عدد از بالا و یک عدد از پایین باید بر روی دستگاه نصب شود. با توجه به این که قرار است، برای شیرینگ کردن محصولات سنگین و نیمه سنگین مورد استفاده قرار بگیرد، رول انتخابی باید از رول شیرینگ ضخیم استفاده شود. تونل حرارتی از یک موتور جهت گردش هوای گرم استفاده می شود، و این مسئله سبب سیرکولاسیون هوای گرم درون تونل حرارتی و گردش هوای یکنواخت با دمای ثابت می شود، که از سوختن رول شیرینگ جلوگیری می کند. پس از این که محصول مد نظر شما از تونل خارج شود، مجهز به فن خنک کننده می باشد، تا بتواند بعد از حرارت دیدن محصول، آن را خنک کند. دستگاه حتماً باید کنترلر دما داشته باشد، تا بتوانید حین کار و بسته بندی با توجه به نوع محصول دمای درون تونل را بر روی یک مقدار ثابت تنظیم کنید. در مورد اجزای تشکیل دهنده ی شیرینگ پک تونلی باید بگوییم، که متشکل از 3 بخش جهت نوار نقاله برای انتقال محصول، بخش دوخت دستگاه و تونل حرارتی می باشد.

مزایای دستگاه شیرینگ پک تونلی

  • افزایش سرعت و ظرفیت تعداد بسته بندی در مقایسه با شیرینگ پک کابینی
  • امکان بسته بندی محصولات به صورت تمام وقت را دارد.
  • طول عمر دستگاه در صورت نگهداری و مراقبت درست طولانی می باشد.
  • گزینه ی مناسبی برای بسته بندی های بزرگ و کوچک
  • پک کردن محصولات به صورت چند عددی برای حمل و نقل آسان 
  • با توجه به این که از تونل های شیرینگ (سیستم هوای گرم) برای بسته بندی محصولات استفاده می کنند، شیرینگ کردن محصولات را با انتخاب نایلون هایی از جنس PVC ،POF انجام می دهند.
  • جریان هوایی که در داخل تونل وجود دارد، از ایجاد حباب و برامدگی در فیلم های پلاستیکی جلوگیری می کند.
  • میزان درجه ی حرارت دستگاه، سرعت جریان هوا و سرعت حمل کننده ها با توجه به سیستم های کنترل کننده مستقل دستگاه تنظیم خواهد شد.
  • در مورد میزان برق مصرفی دستگاه هم باید بگوییم، که مصرف برق پایینی دارند، و همین مسئله باعث کاهش هزینه های مربوط به بسته بندی می شود.
  • مناسب برای پک کردن محصولاتی مانند قوطی های کنسروی، بطری های شیشه ای، بطری های ماء الشعیر، بطری های آب معدنی، میله های فلزی، سرامیک، لوازم منزل و در صنعت کامپیوتر و... می باشد.

تفاوت دستگاه شیرینگ تونلی با شیرینگ پک کابینی

  • از شیرینگ پک تونلی جهت بسته های کوچک تکی، مواد خوراکی و شیرینی است. در حالی که از شرینک تونلی جهت بسته بندی پیوسته انواع بسته های صنعتی استفاده می شود.
  • نوع حرارت در شرینک تونلی به صورت مستمر در حال تابش می باشد، در صورتی که در شیرینگ پک کابینی فقط با بسته شدن درب کابین و اعمال شاسی حرارت دمیده می شود.
  • شیرینگ تونلی در دو مدل تک فاز و سه فاز با توجه به نیاز مشتریان طراحی و تولید می شوند، در حالی که شرینک کابینی به صورت تک فاز می باشد.
  • در شرینک کابینی برش فیلم شرینک به صورت دستی و خود دستگاه نیز نیمه اتوماتیک تولید می شود، ولی در شرینگ تونلی تمام اتوماتیک با برش فیلم شرینک طراحی و تولید می شود.
  • شیرینگ تونلی قابلیت طراحی به صورت دوگانه سوز دارد، ولی مدل کابینی شرینگ نیروی از برق برای کار کردن استفاده می کند.

بهترین و سریعترین درمان زخم بستر

تاریخ ارسال : 1402/06/20

زخم بستر (زخم فشاری) در پوست و بافت های زیر پوستی و به خاطر فشار ممتد و طولانی مدت بر پوست ایجاد می شود. این زخم در بخش هایی از بدن ایجاد می شود، که پوست روی یک برجستگی استخوانی قرار می گیرد، که در بین آن ها عضله ای وجود ندارد. زخم بستر در افرادی تشکیل می شود، که مجبورند، برای مدت طولانی در یک وضعیت ثابت بخوابند، و توانایی تغییر وضعیت خود در بستر را ندارند.

یکی از مشکلاتی ممکن است، با بالا رفتن سن افراد رخ دهد، زخم بستر می باشد. افرادی که به خاطر دلایل مختلف مانند بستری بودن در بیمارستان یا نشستن روی صندلی چرخدار قادر به حرکت و جا به جایی نیستند، و در بیشتر موارد به خاطر این که در یک جا ساکن هستند، و حرکت نمی کنند، مستعد زخم بستر هستند، اگرچه این بیماری دلایل علمی خودش را دارد.

در این بخش به بررسی موارد مختلف اعم از زخم بستر چیست و چگونه درمان می شود؟، انواع زخم بستر، علت زخم بستر و... بپردازیم. 

داروی زخم بستر

زخم بستر (زخم فشاری) به خاطر آسیب به ناحیه ای از پوست که به خاطر فشار مداوم بر روی آن ناحیه برای مدت طولانی ایجاد می شود، به وجود می آید. این فشار می تواند جریان خون را در ناحیه آسیب دیده کاهش دهد، که ممکن است، باعث آسیب بافتی و مرگ بافت شود. دلیل به وجود آمدن زخم بستر فشار طولانی مدت بر روی پوست می باشد، که از جریان خون سالم جلوگیری می کند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید، که در تغییر وضعیت بدن خود مشکل دارید، ممکن است، در معرض آسیب های فشاری یا زخم بستر باشید. افرادی که به خاطر اسپاسم عضلانی دچار ناراحتی می شوند، قطعاً بیشتر در معرض زخم بستر می باشند، و ممکن است نیاز به مراقبت ویژه داشته باشند. این مشکل در افراد سالمند به خاطر دلایل مختلف و پایین بودن مراقبت هایی که در زمینه ی مراقبتی و بهداشتی انجام می شود، ایجاد می شود. قطعاً زمانی که این مشکل ایجاد می شود، می تواند بر روی کیفیت زندگی افراد تأثیرگذار باشند، و برای سلامتی مضر و خطر آفرین است، پس به عنوان پرستار سالمند در منزل و یا کسی که از سالمند مراقبت می کند، اگر از فردی مراقبت می کنیم، که مستعد گرفتار شدن به این بیماری است باید حواسمان را جمع کنیم.

درمان قطعی زخم بستر

در صورتی که این فشار ادامه پیدا کند، باعث می شود، که خون رسانی به این قسمت ها کم شود، و در پایان قطع شود، پس منجر به مرگ سلولی می شود، که در این حالت قسمت آسیب دیده بیشتر در معرض عفونت قرار می گیرد، و در آخر به شکل زخم ظاهر می شود. زخم هایی که بدین شکل ایجاد می شوند، با توجه به مراحلی که ایجاد می شوند، در 4 دسته قرار می گیرند، زخم ها در جزئیاتی که با هم دارند، با هم متفاوت هستند، و شدت آن ها از ضعیف تا شدید می باشد. احتمال ابتلا به عفونت در زخم هایی که جدی تر است، بیشتر است، و هر چقدر آن زخم به مرحله 3 و 4 نزدیک تر باشد، مدیریت زخم و جلوگیری یا متوقف کردن پیشرفت آن سخت و دشوار می باشد.

زخم بستر در چه نقاطی بیشتر دیده می شود؟

  • پشت سر
  • پشت استخوان های کتف
  • پشت استخوان خاجی درست بین دو برجستگی باسن
  • پشت پاشنه

در صورتی که افراد برای مدت زمان زیادی در حالت درازکش به شانه قرار بگیرند، زخم بستر در نقاط زیر به وجود می آید.

  • کناره های سر
  • گوشه لاله گوش
  • روی برجستگی کناری لگن 
  • روی برجستگی کناری زانو 
  • روی پوست قوزک خارجی

هم چنین افرادی که مدت زیادی بر روی ویلچر می نشینند، زخم بستر در محل های زیر تشکیل می شود.

  • پشت استخوان خاجی درست بین دو برجستگی باسن یا روی برجستگی باسن
  • پشت استخوان های کتف یا ستون مهره
  • پوست روی ساعد یا ران 

افرادی که برای مدت زمان طولانی در بستر خود می خوابند، و یا بر روی ویلچر می نشیند، و نمی تواند وضعیت خود را به صورت مرتب عوض کرده، و خود را جابجا کند. بهتر است، زمانی که این اتفاق برای شما می افتد، بهتر است، باید نسبت به ویزیت پزشک در منزل و یا مراجعه با مراکز درمانی نسبت به درمان آن اقدام کنید.

علت زخم بستر چیست؟

علت ایجاد زخم بستر فشاری می باشد، که به خاطر فشرده شدن ممتد پوست بین برجستگی استخوانی زیرین از یک طرف و سطح بستر از سمت دیگر مویرگ های تغذیه کننده پوست مسدود می شوند. تا زمانی که این فشار برقرار است، این مویرگ ها بسته می مانند. در یک فرد سالم، فرد در هنگام خواب به صورت غیر ارادی مرتباً وضعیت خود را عوض می کند، و به این ترتیب محل هایی از پوست را که زیر فشار قرار می گیرند، را مرتباً تغییر می دهد، و به این ترتیب اجازه می دهد، که به طور نوبتی به همه قسمت های پوست زیر بدن خون برسد. در یک فرد بیمار اما این مکانیسم خوب کار نمی کند. بیمار مدت های طولانی در یک وضعیت ثابت دراز می کشد. 

چه عواملی ریسک تشکیل زخم بستر را در یک فرد بیشتر می کنند؟

در صورتی که شما زیاد حرکت نکنید، و وضعیت بدن خود را تغییر ندهید، ممکن است، زخم بستر ایجاد شود. دلایل بی حرکت بودن وضعیت بدن می تواند به خاطر

  • ضعف
  • فلجی
  • کما و یا کاهش سطح احساس درد باشد.

از علل دیگر ایجاد زخم بستر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سن

با ورود افراد به سنین بالاتر پوست این افراد نازک تر، ظریف تر، با قابلیت کشش کمتر، خشک تر و شکننده تر از جوان ها است. قطعاً با وجود این وضع قدرت ترمیم و تکثیر پوست هم کمتر می شود.

  • کاهش حس لمس

به خاطر آسیب های نخاع و یا دیگر بیماری ها یا آسیب های دستگاه عصبی می تواند سبب کاهش حس لمس و همراه با آن کاهش حس درد بیمار شود. به این ترتیب بیمار از تشکیل زخم بستر بی خبر می ماند، و فشار را به پوست ادامه می دهد، و زخم گسترش پیدا می کند.

  • کاهش وزن

در صورت که از بیماری های مزمن و طولانی رنج می برید، قطعاً کاهش وزن شدید می تواند سبب کم شدن حجم عضلات و چربی زیر پوستی شده، و حالت بالشتک نرمی را که این بافت ها در زیر پوست ایجاد می کنند، را از بین می رود. در اثر آن پوست تحت فشار زیاد قرار گرفته و زخم می شود.

  • تغذیه نامناسب

کم شدن دریافتی کالری، پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و آب می تواند سبب از دست رفتن سلامتی پوست و مستعد شدن آن به زخم بستر شود.

  • عدم کنترل ادرار و مدفوع

عدم کنترل ادرار می تواند سبب مرطوب شدن پوست شود، و این می تواند پوست را مستعد به زخم بستر کند. آلودگی پوست به باکتری های مدفوع زمینه را برای عفونی شدن زخم بستر فراهم می کند.

  • پوست به شدت مرطوب و یا خشک

در صورتی که پوست شما زیاد عرق می کند، و مرطوب است، و هم پوست خیلی خشک اصطکاک بیشتری با پارچه بستر داشته و احتمال ایجاد زخم بستر را بیشتر می کند.

  • اختلال جریان خون

بیماری های گردش خون مثل دیابت به خاطر آسیب رساندن به تغذیه پوست می توانند احتمال ایجاد زخم بستر را بیشتر کنند.

  • سیگار

سیگار جریان خون پوست را کم می کند، و اکسیژن خون را هم کم می کند. پس افرادی که سیگار می کشند، زخم بستر سریع تر تشکیل می شود، و مدت زمان بهبود پیدا کردن آن طول می کشد.

  • اختلال حواس

گاهی اوقات ممکن است، به خاطر بیماری و یا مصرف دارو دچار اختلال حواس و اختلال در قوای شعوری می شوند، کمتر خود را در بستر حرکت می دهند، و در صورت تشکیل زخم بستر دیرتر متوجه آن می شوند.

  • اسپاسم عضلات

اسپاسم عضلات یا حرکات غیر ارادی عضلات در برخی بیماری ها می تواند سبب سایش زیاد پوست بر بستر و ایجاد زخم بستر شود.

بهترین و سریعترین درمان زخم بستر

عوارض زخم بستر 

  • عفونت پوست

زمانی که پوست زخم می شوند، به مرور زمان به خاطر رشد میکروب ها عفونی می شود. ترشحاتی از زخم خارج شده، و زخم بسیار بد بو می شود.

  • عفونت استخوان و مفصل

عفونت پوست می تواند به استخوان و یا مفصل زیر آن گسترش پیدا می کند، و سبب بروز عفونت در آن ها شود.

  • عفونت خون  

باکتری هایی که در محل زخم بستر شروع به رشد و تکثیر می کنند، می توانند به جریان خون وارد می شود، و سبب عفونت سراسری در بدن و مرگ بیمار شوند.

  • سرطان

در صورتی که زخم بستر برای مدت زمان طولانی باقی بماند، ممکن است، در پوست آن محل نوعی سرطان پوست به نام Squamous cell carcinoma ایجاد شود.

زخم بستر چگونه درمان می شود؟

در صورتی که زخم های بستر که در مراحل یک یا دو باشند، با درمان مناسب می توانند به مرور زمان با گذشت چند هفته بهبود پیدا می کنند. درمان مراحل سوم و چهارم سخت و مشکل می باشد. بیمارانی که به خاطر بیماری شدید و مزمن دیگر امید چندانی به زندگی ندارند، فقط سعی در کاهش درد زخم بستر می شود. در درمان یک زخم بستر افراد زیر باید با هم همکاری داشته باشند

  • پزشک معالج که دوران کلی درمان را هدایت می کند.
  • متخصص جراحی ترمیمی
  • پرستار ورزیده در درمان زخم
  • فیزیوتراپ جهت کمک به حرکات بیمار
  • متخصص تغذیه جهت بهبود وضعیت تغذیه بیمار
  • متخصص ارتوپدی یا جراحی اعصاب در صورت لزوم 

بهترین و سریعترین درمان زخم بستر

  • کم کردن فشار

اولین کاری که باید برای درمان انجام شود، بدون این که برایتان مهم باشد، در کدام مرحله از آن می باشید، حذف فشار ممتدی می باشد، که سبب تشکیل زخم شده است. 

  • جابجایی مکرر بیمار

زمانی که این زخم رد نقاط مختلفی از بدن شما به وجود می آید، باید در فواصل زمانی مشخص تغییر وضعیت دهید، و در وضعیت مناسب قرار بگیرد. اگر جزو افرادی می باشید، که بر روی صندلی چرخدار می نشیند باید هر 15 دقیقه و کسی که دراز کشیده است، باید هر یک ساعت یک بار وضعیت خود را عوض کند. پرستار بیمار می تواند در این کار به بیمار کمک کند. استفاده از وسایل خاص می تواند به بلند کردن و جابجا کردن بیمار بدون مالش زیاد به بستر کمک کند.

  • سطوح حمایت کننده

استفاده از بالشت یا بالشتک ها می تواند به بیمار کمک کند، تا در وضعیت مناسب قرار بگیرد، به طوری که فشار زیادی به مجل زخم وارد نشود. از بالشتک های حاوی هوا یا آب می توان در زیر محل هایی که زخم ایجاد شده است، استفاده کرده، تا فشار کمتری به آن وارد شود.

  • خارج کردن بافت آسیب دیده و مرده زخم بستر

برای این که بافت ها بهبود پیدا کنند، باید اول از دست بافت های مرده رها شوند. برای این کار انجام شود، بهتر است، مراحل زیر طی شود.

  • عمل جراحی و خارج کردن بافت مرده از بدن

وسایل شستشو تحت فشار یا حوضچه های با آب در حال چرخش یا استفاده از پانسمان های خاص که سبب کنده شدن بافت های مرده از زخم می شوند. استفاده از مواد شیمایی مخصوص که مشابه با آنزیم عمل کرده و بافت مرده را در خود حل می کنند.

  • تمیز کردن و پانسمان مرتب زخم بستر

برای این که بتوانید از ایجاد عفونت جلوگیری کنید، بهتر است، زخم را تمیز نگه داشت. زخم مرحله یک را می توان مرتب با آب تمیز و صابون ملایم شستشو داد، اما زمانی که زخم ایجاد می شود، شستشو باید با محلول سالین یا نمکی انجام شود.

پانسمان سبب خشک نگه داشتن زخم و ممانعت از ورود میکروب به آن می شود. انواع مختلف پانسمان به صورت گاز، ژل، فوم یا فیلم وجود دارند.

اقدامات دیگری در این رابطه می توانید انجام دهید، شامل

به این دسته از بیماران داروهایی داده می شود، تا بتوانند شدت درد ناشی از زخم را کمتر کنند. در صورت عفونی شدن زخم به بیمار آنتی بیوتیک داده می شود، تا وضعیت تغذیه بیمار بهتر شود. ویتامین سی و روی می توانند برای درمان زخم بستر کمک کننده باشند. در موارد اسپاسم عضلات از یک شل کننده عضلانی استفاده می شود.

علت زخم بستر

چگونه از ایجاد زخم بستر پیشگیری کنیم؟

قطعاً همان طوری که می دانید پیشگیری بهتر از درمان می باشد. تأثیرگذارترین روش در پیشگیری از ایجاد زخم بستر تغییر وضعیت دادن مکرر بیمار است. این تغییر وضعیت دادن باید به صورت مکرر و مرتب باشد. زمانی که می خواهید وضعیت خود را تغییر دهید، باید سعی کنید، به پوست کشش و آسیبی وارد نشود، و باید بدن را در وضعیت هایی قرار داد، تا قسمت هایی که بیشتر در معرض زخم بستر هستند، تحت فشار کمتری قرار گیرند.

حتماً باید پوست را در فواصل زمانی مشخص مرتباً تمیز شود، تا از ایجاد زخم جلوگیری شود. هم چنین باید از نظر غذایی هم وضعیت بیمار خوب باشد.

در صورتی که بر روی ویلچر قرار دارید، بهتر است، به نکات زیر توجه کنید.

  • افرادی که بر روی ویلچر می نشینند، باید هر 15 دقیقه خودش و هر یک ساعت با کمک دیگری وضعیت خود در ویلچر را تغییر دهد.
  • اگر اندام های فوقانی بیمار به اندازه کافی قدرتمند می باشد، باید مرتباً با کمک دست های خود و دستگیره های ویلچر کل بدن خود را از ویلچر بلند کند.
  • برخی از مدل های ویلچر می توانند فشار را در بخش های خاصی از بدن بهتر پخش کنند، و احتمال ایجاد زخم بستر را کاهش دهند.
  • بعضی انواع بالشتک که با آب، فوم، ژل یا هوا پر می شوند، می توانند به توزیع بهتر فشار کمک کنند.

هم چنین هنگام تغییر وضعیت در بستر هم به نکات مهم زیر توجه داشته باشید.

  • حداقل یک ساعت یک بار وضعیت دراز کشیدن خود را تغییر دهید.
  • در کسانی که قدرت اندام فوقانی آنها خوب است میتوانند با استفاده از میله ها و دستگیره هایی که از بالای سر بیمار در تخت آویزان است وضعیت خوابیدن خود را تغییر دهند.
  • بعضی انواع بالشتک که با آب، فوم، ژل یا هوا پر میشوند میتوانند به توزیع بهتر فشار کمک کنند.
  • وضعیت دراز کشیدن بیمار و استفاده از بالشتک ها را طوری در نظر می گیریم که قسمت های حساس به زخم بستر کمتر تحت فشار قرار گیرند.
  • گاهی اوقات استفاده از تشک های مواج که فشار را در نقاط مختلف پوست مرتبا تغییر می دهند، کمک کننده است.

صفحه 4 از 28