ویزیت پزشک متخصص اطفال و بزرگسال در منزل

تاریخ ارسال : 1401/04/20

ممکن است، به خاطر عدم دسترسی شبانه روزی به مطب پزشک ها، و یا رفت و آمدهای طولانی در شهرهای شلوغ و یا ناتوان بودن افراد در جا به جا شدن می توانید از خدمات پزشک در منزل که در چند سال گذشته گسترش چشمگیری داشته، استفاده کنید. پزشکان عمومی و متخصص در زمانی سریع به منزل بیماران می روند.

هر چند وقت یک بار ممکن است، که همه ی افراد جهت بررسی وضعیت سلامتی خود، سرماخوردگی فصلی، بیماری های حاد و یا مزمن و... نیاز به معاینه ی پزشک داشته باشند. در بعضی از موارد ممکن است، به خاطر بیماری از لحاظ جسمی ضعیف می شویم، و جا به جا شدن برای ما سخت است، و در این صورت ترجیح دهیم، در منزل بمانیم، قطعاً در این صورت مراجعه به پزشک کار سختی برای ما خواهد بود. به همین خاطر ترجیح می دهیم، که به جای مراجعه به مطب پزشک ما را در منزل معاینه و ویزیت کند.

خدمات پزشکی سلامت نوین برای برطرف کردن نگرانی های شما و ارائه خدمات درمانی در منزل را با هزینه مناسب در مقایسه با بیمارستان ها و درمانگاه ها آغاز کرده است. پزشکان این مجموعه متخصصان مجربی می باشند، که با به کارگیری از بهترین روش های درمانی به بهبودی بیمار کمک می کنند. بهترین بخش در مورد خدمات پزشک در منزل ما این است، که در فضای آرام خانه خود در کنار دیگر افراد خانواده خواهید بود. خدمات این مرکز به صورت 24 ساعته ارائه داده می شود، و همه ی مناطق و شهرهای کرج تحت پوشش این مجموعه می باشد.

ویزیت پزشک در منزل

ارتباط با ما: 02634471270

حضور یک پزشک عمومی در منزل می‌تواند کمک‌های بسیاری به ما بکند. امکان دارد که ما دردی را تجربه کنیم اما به صورت دقیق ندانیم که برای این درد یا آسیب، باید به کدام متخصص مراجعه کنیم. پزشک عمومی با بررسی‌های بالینی می‌تواند به این سوال ما جواب دهد و به صورت دقیق، تخصصی که برای درمان و بهبود به آن نیاز داریم را به ما معرفی نماید. 
همچنین یکی از فعالیت‌های مهم پزشک عمومی بررسی آزمایشات دوره‌ای و چکاپ کامل در منزل ( که زیرمجموعه‌ی خدمت آزمایش در منزل سلامت نوین به شما می‌ رود ) است. پزشک عمومی می‌تواند با مشاهده‌ی آزمایشات ما و متناسب با آن، داروهایی تجویز کند یا به ما مراجعه به یک متخصص را توصیه نماید. 
همچنین پزشک عمومی می‌تواند به صورت دوره‌ای بر بالین بیمار حضور داشته باشد و شرح‌ حال‌ های مورد نظر را از او و خانواده‌اش دریفات کند تا بتواند با استفاده از این داده‌ها، اقدامات لازم را انجام دهد ( پیشنهاد دارو، پیشنهاد چکاپ، معرفی به متخصص و... )

ویزیت متخصص عفونی در منزل

وظایف پزشک عمومی در منزل در یک نگاه: 

  • بررسی سلامتی عمومی بیمار 
  • بررسی نتایج آزمایش 
  • بررسی روند درمان 
  • بررسی دوز و نوع داروها 
  • ارائه مشاوره پزشک 
  • ارجاع بیمار به پزشک متخصص

مزایای ویزیت پزشک در منزل

احتمالا ساده‌ترین خدمتی که در عین حال بسیار کاربردی است، دریافت ویزیت پزشک در منزل است. روشی که اجازه می‌دهد، شما بدون حضور در ترافیک، چراغ قرمز و حتی منتظر ماندن در صف‌های طولانی مراکز درمانی، پزشک را ملاقات کنید، مشکلات خود را بیان کنید و راهنمایی‌های او را دریافت کنید. برای افرادی که سنین بالاتری دارند، یا دچار ناتوانی‌های حرکتی و ذهنی هستند، مادران بارداری که باید تحت مراقبت پزشکی باشند و افرادی که در حال گذر از بیماری سختی هستند، ویزیت پزشک در منزل، علاوه بر آسودگی که می‌تواند داشته باشد، تا حد خوبی، هزینه‌های بستری در بیمارستان را هم کاهش می‌دهد. ما در آزمایش آنلاین خدمت ویزیت پزشکی در منزل را ارائه داده‌ایم و تلاش می‌کنیم نیاز شما را به پزشکان متخصص و البته متعهد، پاسخگو باشیم. شما می‌توانید این درخواست را از طریق همین صفحه و یا تلفنی ثبت کنید. با وجود سبک زندگی شلوغ و پرمشغله، خدمات ویزیت پزشک در منزل به طور فزاینده‌ای مورد استقبال قرار گرفته است. در این حالت، نه تنها می‌توانید در وقت صرفه جویی کنید بلکه از خطر ابتلا به ویروز کوید-9 نیز در امان خواهید بود. هزینه‌های ویزیت پزشک در منزل کمتر یا هم تراز با هزینه ویزیت بیمارستان است، بنابراین شما با استفاده از این خدمات می‌توانید در پرداخت هزینه رفت و آمد صرفه جویی کنید.

ویزیت پزشک در منزل تهران

ویزیت پزشک کرونا در منزل

در صورتی که به کرونا مبتلا شده اید، و یا از فردی که مبتلا است، مراقبت می کنید، برای این که بتوانید سلامتی دیگر اعضای خانواده و دیگر افراد را حفظ کنید، بهتر است، از ویزیت پزشک در منزل استفاده کنید. انجام اقداماتی از قبیل ماندن بیمار در یک اتاق جداگانه، فاصله حداقل 1 متر با دیگر افراد، داشتن تهویه ی مناسب در اتاق بیمار و فضاهای مشترک قبل از ویزیت پزشک در منزل ضروری می باشد. حتماً سعی کنید، که هوای تازه را تا جایی که ممکن است، وارد منزل کنید.

در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان یا ویزیت پزشک در منزل داشتید، می توانید از طریق برقراری تماس با کارشناسان مجموعه مشکل خود را رفع کنید.

ویزیت پزشک در منزل کرج

مراجعه به پزشک زمانی که احساس ناخوشی می‌کنیم برای بسیاری از ما ساده است. با این حال، مراقبت‌های پزشکی ممکن است برای کسانی که در خانه هستند و قادر به ترک خانه نیستند، قابل دسترسی نباشد. مراجعه به مطب پزشک برای این دسته از افراد ممکن است دشوار و ناامن باشد. کسانی که نیاز به عمل‌های جراحی دارند، ساعت‌های زیادی در هفته را به رفت و آمد از خانه به کلینیک‌ها یا بیمارستان‌ها می‌گذرانند و در صف‌های طولانی برای دسترسی به پزشک منتظر می‌مانند. این امکان وجود دارد که از برخی از معاینات پزشکی صرف نظر می‌کنند زیرا مشغول کار، مدرسه یا سایر تعهدات هستند و در این روند سلامتی خود را به خطر می اندازند. سلامت ما باید در اولویت باشد و دسترسی راحت به مراقبت‌های بهداشتی در سراسر ایران کلیدی است. ویزیت پزشک در منزل کرج علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه، اگر بتوانیم مراقبت‌های پزشکی را به خانه‌های کسانی که به آن نیاز دارند بیاوریم، می‌توانیم سلامتی بهتر و کاهش پذیرش در بیمارستان را به دنبال داشته باشیم.

ویزیت متخصص عفونی در منزل

وظایف متخصص عفونی در منزل به شرح زیر می باشد:

  • بررسی وضیعت بیمار

پزشک عفونی درباره ی سابقه ی اجتماعی، حساسیت ها و داروهای مصرفی اطلاعاتی را بدست می آورد. سپس از طریق معاینه (ارزیابی تنفس، فشارخون، بثورات جلدی و…) و توجه کردن به علائم، اقدام به تشخیص اولیه بیماری می کند.

  • تشخیص بیماری عفونی

بر اساس تشخیص اولیه، آزمایشات (خون و…) ، عکسبرداریها (اشعه ایکس_ سی تی اسکن و…)، وتست های میکروسکوپی (مدفوع _ نمونه برداری از بافت،مایع مغزی نخاعی و…) خاص آن بیماری را تجویز می کند.

  • درمان بیماری عفونی

درمان ها بسته به ماهیت و بارمیگروارگانسیم وارد شده به بدن، سرعت رشد عفونت، عفونت های چند میکروبی ، شدت علائم، وتوانایی سیستم ایمنی فرد متفاوت است.گاهی باکتری ها مقاوم به درمان(آنتی بیوتیک ) هستند.

  • مراقبت پس از درمان

ممکن است بعد ازعمل جراحی، بدن بیمار دچار عفونت شود. عفونت در بیمارانی که از پروتزها استفاده میکنند، نیز مشاهده شده است. اگرشاهد عفونت در محل جراحی هستید از متخصص عفونی کمک بخواهید.

هزینه ویزیت پزشک در منزل

مراکز و افراد مختلف هزینه های متفاوتی را با توجه به خدماتی که به بیماران ارائه می دهند، خواهند گرفت. مواردی از قبیل فاصله (دوری یا نزدیکی) و ساعتی از شبانه روز که به حضور پزشک نیاز دارید، در تعیین تعرفه ی ویزیت پزشک در منزل تأثیر خواهد گذاشت.

خدمات پزشک و پرستاری در منزل شامل خدماتی می باشد، که به صورت دائمی در طول درمان بعضی از بیماری ها استفاده می شود. پزشک بیمار را در منزل معاینه و پس از انجام بررسی های لازم درمان های موثر جهت بهبودی شخص را ارائه می کند. پس از برنامه ریزی برای یک برنامه درمانی مناسب و در محدوده ی مراقبت از بیمار در منزل، پزشکان به صورت منظم و مرتب بیمار را در منزل ویزیت می کنند، ولی با توجه به این که نیازهای هر بیمار متفاوت خواهد بود، می توان ویزیت فوری انجام داد. خدمات پرستاری هم می تواند با توجه به برنامه درمانی به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی و یا ماهانه باشد، و قطعاً قیمت و هزینه های آن ها متفاوت خواهد بود.

ویزیت پزشک در منزل همدان

ویزیت پزشک متخصص اطفال در منزل

با وجود خدمات ویزیت پزشک متخصص اطفال در منزل دیگر لازم نیست، منتظر نوبت گرفتن برای ویزیت پزشکان اطفال نباشیم، و یا ساعت های طولانی در اتاق های انتظار که پر از میکروب هستند، در تعامل با دیگر کودکان بیمار منتظر بمانید. اهمیت این موضوع با توجه به همه گیری ویروس کرونا بسیار مهم شد. به خاطر ترس از قرار گرفتن در معرض انواع ویروس والدین را در خانه نگه می دارد. به همین خاطر بسیاری از ویزیت ها و برنامه ی واکسیناسیون کودکان به تاخیر افتاده است. 

پزشک متخصص تمام وسایل و ملزومات لازم را که برای مراقبت از کودک نیاز است، را به همراه خود می آورد، و به اندازه لازم برای تشخیص، درمان و مراقبت برای کودک شما وقت می گذارد. حتی اگر فرزند شما بیمار نباشد، زمانی که ویزیت پزشک در منزل به طور منظم انجام شود، می تواند کودک را بررسی کند، واکسیناسیون را تعیین کند، و بینش عمیق تری در مورد رفتار، عادات غذایی و موارد دیگر از کودک به دست بیاورد.

متخصص اطفال در منزل

راهنمای خرید و قیمت انواع فریزر صندوقی خانگی و صنعتی

تاریخ ارسال : 1401/04/20

صنایع برودتی سیلور تولید کننده ی انواع فریزر صندوقی فروشگاهی، فریزر صندوقی خانگی، فریزر صندوقی استیل برای کاربردهای گوناگون می باشد.

صنایع برودتی سیلور تولید کننده ی انواع فریزر صندوقی فروشگاهی، فریزر صندوقی خانگی، فریزر صندوقی استیل برای کاربردهای گوناگون می باشد.

    

راهنمای خرید و قیمت انواع فریزر صندوقی خانگی و صنعتی

فریزر صندوقی یکی از پرفروش ترین محصولات گروه تولیدی سیلور می باشد، که در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و کوچک، هایپرمارکت ها، سوپرمارکت ها، هایپراستارها، مغازه ها و... مورد استفاده قرار می گیرند.در تولید یخچال فریزر صندوقی از بهترین مواد اولیه و جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده می شود، تا فریزرهای باکیفیت را برای عرضه به بازار تولید کنند. یخچال صندوقی نسبت فریزر ایستاده فضای کمتری را اشغال می کنند، ولی در عوض می توانند محصولات بیشتری در سبدهای آن قرار دهید. سبدهایی که در داخل فریزر صندوقی بدون برفک قرار داده می شود، با توجه به مدلی که انتخاب می کنید، متفاوت می باشد. یکی از ویژگی های سبدهای فریزر صندوقی این است، که می توانید محصولات خود را به طور جداگانه در هر سبد قرار دهید و هنگام برداشتن آن ها نیاز نیست، نظم چیدن محصولات را برای انتخاب محصول به هم بریزید. فریزر صندوقی کم مصرف بهترین گزینه برای حفظ تازگی و کیفیت محصولات مختلف اعم از مواد پروتئینی، مانند گوشت، مرغ، ماهی، غذاهای پخته و نیمه پخته، انواع سبزیجات، بستنی و... می باشد. یخچال صندوقی بدون برفک تولید شده در صنایع برودتی سیلور در انواع مختلف اعم از یخچال بخواب خانگی، یخچال بستنی، فریزر خوابیده می باشد.

قیمت فریزر صندوقی بدون برفک

قیمت فریزر صندوقی سیلور با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی اعم از مدل محصول، ابعاد، گنجایش، نوع موتور، تعداد درب، جنس بدنه، نوع عایق بندی و... متغیر می باشد. برای خرید فریزر بدون برفک با کارشناسان مجموعه ی صنایع برودتی سیلور تماس بگیرید، و فریزر مد نظر خود را با قیمت ارزان و بدون واسطه خریداری کنید. 

آدرس سایت: https://silver-co.ir/ 

کارشناس فروش: 

  • 09128398711
  • 09128396466

جنس بدنه ی فریزر صندوقی مغازه از ورق گالوانیزه می باشد. هم چنین می توانید استیکر و یا لوگوی خاصی را در نظر دارید، آن را به صورت سفارشی برای بدنه ی یخچال فریزر بستنی سفارش دهید. استیکرهای موجود در مجموعه که می توانید انتخاب کنید، شامل میهن، دومینو، پاک، دایتی، کاله و... می باشد. ترموستات یخچال بخواب از نوع مکانیکی می باشد، به همین خاطر از هدر رفتن سرما و برودت داخل بدنه ی فریزر صندوقی درب شیشه ای جلوگیری می کند. 

مشخصات فنی انواع فریزر صندوقی 

مدل مشخصات فنی ابعاد فریزر (برحسب سانتی متر)
400 لیتر
  • جنس بدنه: گالوانیزه 
  • دارای 4 عدد سبد 
  • موتور: امبراکو 
  • ترموستات: مکانیکی 
  • شیشه: سکوریت نشکن 
  • بدون برفک 
  • طول: 120
  • عرض: 61
  • ارتفاع: 83 
500 لیتر
  • عایق بندی: تزریق فوم پلی یورتان 
  • دمای زیرصفر 
  • موتور امبراکو 
  • قابلیت شست و شو 
  • نورپردازی LED 
  • طول: 150
  • عرض: 61
  • ارتفاع: 83 
650 لیتر
  • جنس بدنه: گالوانیزه 
  • جنس درب: سکوریت نشکن 
  • موتور: امبراکو 
  • بدون برفک
  • دارای 6 عدد سبد 
  • قابلیت نصب استیکر 
  • طول: 165
  • عرض: 61
  • ارتفاع: 83 
فریزر صندوقی بدون برفک خانگی
  • بدنه: تمام گالوانیزه 
  • درب شیشه ای: ندارد 
  • موتور: سابکول، امبراکو
  • بدون برفک
  • ترموستات: مکانیکی 
  • لیتراژ: 260 لیتر 
  • طول: 105
  • عرض: 61
  • ارتفاع: 83 
فریزر استیل 4 درب 
  • جنس بدنه: تمام استیل 
  • عایق بندی: تزریق فوم 
  • موتور: کلترون 
  • قابلیت نصب استیکر: ندارد 
  • طول: 120
  • عرض: 68
  • ارتفاع: 90 
فریزر استیل 6 درب 
  • جنس بدنه: استیل ضدزنگ
  • عایق بندی: تزریق فوم 
  • درب شیشه ای: ندارد 
  • درب استیل 
  • دما زیرصفر 
  • طول: 125
  • عرض: 65
  • ارتفاع: 90 

یخچال فریزر صندوقی

فریزر صندوقی بدون برفک خانگی مناسب برای نگهداری از انواع مواد غذایی فریزر شده، مانند سبزی گوشت و مرغ و از فریزر استیل خوابیده مناسب برای نگهداری گوشت و مرغ، بستنی و... می باشد. فریزر بستنی سیلور در ظرفیت های (300 تا 650 لیتر) تولید می شوند. کوچکترین سایز فریزر صندوقی کوچک که در صورت سفارش مشتریان به صورت سفارشی تولید می شود، فریزر صندوقی 100 لیتری می باشد.

انواع یخچال صندوقی سیلور

فریزر صندوقی بدون برفک

  • فریزر صندوقی برای منزل

یخچال صندوقی کوچک خانگی در دو نوع تک و دو درب برای منزل، سوپرمارکت و مغازه های کوچک طراحی می شود. جنس بدنه فریزر خوابیده خانگی از نوع گالوانیزه می باشد، و قابلیت استفاده در هر منطقه ای را با هر شرایط آب و هوایی را دارند. تعداد سبدهای در نظر گرفته شده برای فریزر خوابیده خانگی تک درب 5 سبد و برای دو درب 2 سبد بزرگ می باشد. قیمت فریزر صندوقی خانگی با توجه مدل انتخابی شما تعیین می شود. 

  • یخچال بستنی درب شیشه ای

درب یخچال بستنی صندوقی به صورت محدب و جنس آن از نوع شیشه ی سکوریت نشکن می باشد. در قسمت زیرین فریزر صندوقی درب کشویی چهار چرخ تعبیه شده، تا سبب سهولت در جابه جایی آن گردد. نکته ای که حائز اهمیت در مورد یخچال فریزر صندوقی استفاده از گاز سرد کننده مبرد فریون می باشد. گنجایش فریزرهای بستنی از 300 لیتر تا 650 لیتر می باشد.

  • فریزر صندوقی استیل 

فریزر صندوقی طرح قدیم مناسب برای استفاده در سوپرمارکت ها، آشپزخانه ها، رستوران و هتل ها، مرغ فروشی ها و... می باشد. با توجه به این که در طراحی یخچال بستنی قدیمی از بهترین و باکیفیت قطعات استفاده می شود، قابلیت استفاده در تمام شرایط آب و هوایی دارد. قیمت فریزر صندوقی استیل هم با توجه به نوع فریزر، تعداد درب، نوع موتور تعیین می شود. یخچال بستنی قدیمی در دو مدل چهار و شش درب تولید می شوند. اگر قصد خرید فریزر چهار و یا شش درب را ندارید، می توانید فریزر صندوقی دو درب را سفارش دهید.

بهترین مارک فریزر صندوقی کدام است؟

فریزر صندوقی خانگی

  • فریزر کینو 

فریزر صندوقی کینو با نمونه های مشابه یعنی فریزر صندوقی خارجی رقابت می کند، و در مدل های مختلف اعم از CF 1255 EFI4893 ،EFI3453 ،EFI4853 طراحی و تولید می شوند.

  • فریزر الکترواستیل

فریزر صندوقی الکترواستیل به دلیل دارای بودن سیستم نفراست دستگاهی بسیار مناسب برای نگهداری از محصولات مختلف اعم از گوشت، مرغ، بستنی و... که باید برای حفظ کیفیت خود به صورت منجمد نگهداری شوند.

  • فریزر یخ نوش

فریزر صندوقی یخ نوش در دو مدل تک و دو درب تولید می شوند، و به خاطر موتور قدرتمندی که دارند، از آسیب دیدن موتور در دمای بالا جلوگیری می کنند. قیمت فریزر صندوقی یخ نوش البرز با توجه به مدل انتخاب شده تعیین می شود.

  • فریزر اوگور

فریزر صندوقی اوگور مناسب برای نگهداری از انواع مواد غذایی، میوه ها و سبزیجات، انواع فرآورده های پروتئینی، بستنی ها می باشد. یخچال بستنی اوگور مجهز به کابینت هایی با درب های شیشه های کشویی و شیبدار می باشد. به خاطر داشتن پوشش شیشه ای عایق حرارتی باعث می شود، تا به راحتی بتواند در داخل قاب بالایی آلومینیومی جا به جا شود.

  • فریزر هیمالیا

فریزر صندوقی هیمالیا فریزر بدون برفک هیمالیا نسبت به فریزرهای یخچالی گنجایش بیشتری دارند. از مهم ترین ویژگی های این فریزر صنعتی می توان به طرحی ساده، بدنه ی آلومنیومی، انجماد سریع و از معایب آن می توان به قیمت گران، نداشتن قفل اتوماتیک آن اشاره کرد.

  • فریزر برفاب

جنس فریزر صندوقی برفاب بدون برفک از نوع ضد خش و ضد زنگ می باشد، به همین خاطر در برابر زنگ زدگی ها بسیار مقاوم می باشد. ظرفیت در نظر گرفته شده برای این محصول 170 لیتر می باشد.

  • فریزر اونیکس

فریزر صندوقی اونیکس در مکان های مختلفی اعم از منازل، اداره ها، دفاتر کار و... از آن استفاده کنید.جنس بدنه فریزر خانگی اونیکس از نوع گالوانیزه و ترموستات آن از نوع مکانیکی می باشد، تا بتوانید دمای فریزر را تنظیم کنید.

https://www.rokna.net/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DA%A9-12/802018-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%82%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C

دستگاه استرچ پالت چیست؟ | دستی و اتوماتیک

تاریخ ارسال : 1401/04/19

ماشین سازی شیرزاد در حال حاضر یکی از معتبرترین تولید کنندگان دستگاه استرچ پالت است که با داشتن سابقه طولانی در طراحی و تولید انواع دستگاه های استرچ پالت، توانسته به صاحبان مشاغل محصولات استاندارد، بادوام ودر عین حال با قیمت مناسب ارائه دهد.

دستگاه استرچ پالت چیست؟

دستگاه استرچ پالت؛ دستگاهی است که با پیچیدن سلفون به دور محصولات مورد نظر که دارای ابعاد و اندازه های مختلفی هستند، باعث حفظ تعادل محصولات و جلوگیری از بهم ریختگی آن ها می شود.

بسته بندی در کارخانجات همواره با دشواری هایی همراه است و در این بین هر کارخانه ای نیاز دارد که دستگاهی برای بسته بندی چند محصول کوچک در کنار هم در اختیار داشته باشد. با بسته بندی محصولات کوچک می توان راحت تر حمل و نقل آن ها را انجام داد و از آسیب دیدگی آن ها جلوگیری نمود.
دستگاه استرچ پالت؛ همان دستگاهی است که به کارخانه ها این امکان را می دهد تا به واسطه رول پلاستیکی شفاف یا همان فیلم استرچ، محصولات خود را به صورت حرفه ای و دقیق بسته بندی نمایند.

به منظور بسته بندی و سلفون کشی انواع پالت در ابعاد و اندازه های مختلف مثل پالت بشکه های ۲۰۰ لیتری، پالت انواع بطری های آشامیدنی، انواع رول های پارچه ای، فلزی، کابل ، پالت کتاب و… از دستگاه استرچ پالت استفاده می شود.

استرچ پالت

استرچ پالت شیرزاد

این دستگاه برای بسته بندی کالاها و تولیدات کارخانه جات کاربرد دارد و برای کشیدن انواع نوار مخصوص استچر روی محصولات استفاده میشود.

استرچ پالت برای سلفون کشی پالت انواع بطری های آشامیدنی، انواع رول های پارچه ای، فلزی، کابل ، پالت کتاب و از این دست محصولات کاربرد دارد.

با پیشرفت بیشتر صنعت بسته بندی و ورود دستگاه هایی همچون استرچ پالت تنوع این دستگاه ها بیش از پیش افزایش یافته است.

در تولیدی و کارخانه هایی که سرت تولیدشان بالاست و سفارشات زیادی دارند ، مهم است که تمامی محصولات و کالا ها محافظت شوند و به همین علت ، در این شرایط معمولا مدیریت کارخانه ها سفارش ساخت و خرید استرچ پالت را در اندازه و ابعاد مورد نیاز میدهند.

بطور کلی از نظر نوع کارکردی این دستگاه ها به ۲ مدل استرچ پالت صفحه گردان و استرچ پالت دکل گردان تقسیم میشوند.

بوسیله دستگاه استرچ پالت محصولات از نظر نفوذ گرد و غبار و رطوبت در امان میمانند، همچنین کشش سلفون به اطرف محصولات باعث استحکام بخشیدن به محصولات میشود.

به طور خلاصه میتوان گفت بسته بندی به شکل استرچ پالت مناسب ترین روش جهت جلوگیری از آسیب دیدن محصول در برابر هرگونه ضربه احتمالی می باشد.

از ویژگی های این دستگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • استهلاک پایین
  • بسته بندی با مواد اولیه ارزان
  • مصرف انرژی کم
  • اشغال جای کم
  • حفاظت محصولات از رطوبت و آب
  • سلفون کشی سریع
  • مناسب برای پالت و قطعات سنگین و حجیم
  • بسته بندی قطعات طویل نظیر لوله ها، رول های کاغذ

قیمت دستگاه استرچ پالت

قیمت دستگاه استرچ پالت

ماشین سازی شیرزاد از جمله معتبرترین تولید کنندگان انواع دستگاه های استرچ پالت اعم از صفحه گردان، دروازه ای، مرغکدار و فرودگاهی می باشد. این مجموعه همواره بر آن بوده تا در ساخت دستگاه ها از بهترین مواد استفاده نماید و به مناسب ترین قیمت به بازار عرضه نماید. 
قیمت دستگاه استرچ پالت بسته به نوع استفاده از آن و شرایط کسب و کار محاسبه می گردد. به عنوان مثال مدل صفحه گردان به نسبت قیمت پایین تری دارد و مدل فرودگاهی ظرافت خاصی دارد و در ترمینال و فرودگاه ها به کار برده می شود.

دستگاه استرچ پالت صفحه گردان-ماشین سازی شیرزاد

خرید استرچ پالت

جهت کسب اطلاعات بیشتر به منظور خرید استرچ پالت و سفارش دستگاه و همچنین نحوه فروش استرچ پالت و ارسال آن در کمترین زمان ممکن، با شماره های زیر تماس بگیرید.

انواع استرچ پالت

ساخت دستگاه استرچ پالت بند در مدل های مختلفی قابل طراحی و تولید می باشد که هر کدام از این دستگاه ها، طیف خاصی از نیازها را پوشش می دهد. در ادامه انواع استرچ پالت را بررسی میکنیم.

  • دستگاه استرچ پالت صفحه گردان

دستگاه استرچ پالت صفحه گردان؛ دارای صفحه گردان چرخانی است که از طریق چرخش آن، سلفون به درون آن پیچیده می شود. از این دستگاه می توان به منظور سلفون پیچی محصولات با وزن پایین 2 تن تا ارتفاع دو متر استفاده نمود. سرعت بسته بندی این دستگاه  25 عدد پالت در ساعت می باشد و فضای کمی را نیز به خود اختصاص خواهد داد.

  • دستگاه استرچ پالت دروازه ای

با توجه به آن که امکان جابجایی قطعات و محصولات سنگین و بزرگی چون قطعات بزرگ خودرو، یخچال و کولر با استرچ پالت های معمولی وجود ندارد، در این زمینه نیاز به استفاده از دستگاه استرچ پالت دروازه ای دکل گردان خواهد بود. برای کار با این دستگاه اپراتور پالت ها را به کمک لیفتراک درون چهارچوب دستگاه قرار داده و استرچ کشی محصول به شکل 360 درجه انجام خواهد شد.به کمک استرچ پالت دروازه ای می توان محصولات با طول بالای 2.5 متر را بسته بندی نمود. به طور تقریبی ظرفیت کاری این دستگاه تا 20 پالت در دقیقه می باشد.

  • دستگاه استرچ پالت مرغکدار

برای بسته بندی و سلفون پیچی محصولات با وزن و ارتفاع زیاد و نامتعادل دستگاه استرچ پالت مرغکدار را می توان انتخابی مناسب به شمار آورد. استرچ پالت مرغکدار از نظر عملکرد شبیه به دستگاه استرچ پالت صفحه گردان می باشد که اضافه شدن مرغک نگهدارنده در آن مانع از برهم خوردن تعادل محصولات در زمان استرچ شده است. این دستگاه همچنین دارای قابلیت هایی چون کنترل سرعت صفحه گردان، کنترل سرعت حرکت عمودی نایلون استرچ، تنظیم ارتفاع استرچ برای کالاهای مختلف، تنظیم ارتفاع مرغک، تنظیم تعداد لایه های استرچ بر روی محصول، مکث نایلون استرچ در قسمت بالا و پایین محصول می باشد. به واسطه این قابلیت ها اپراتور این امکان را داشته تا یک بسته بندی ایده آل و بدون نقص داشته باشد. علاوه بر آن امکان طراحی مرغک به صورت قالبی باعث شده که عملکرد آن در رابطه با محصولات خاصی چون درب های ضد سرقت بسیار مطلوب باشد.

استرچ پالت شیرزاد

طرز کار دستگاه استرچ پالت

برای کار با دستگاه استرچ پالت بند ابتدا اپراتور اقدام به گره زدن فیلم استرچ به یکی از پایه های پالت و فشردن استارت استرچ پالت در شرایط اتوماتیک خواهد نمود.  پس از آن دستگاه استرچ پالت با توجه به پارامترهای دریافتی نظیر پیچش فیلم استرچ در قسمت پایین، و یا قسمت بالا و تعداد رفت و برگشت عمودی فیلم استرچ روی پالت و با تنظیمات دو دستگاه اینورتر و میکروسوئیچ  اورلب و کنترل سیستم مکانیکی کشش فیلم،  عملیات استرچ پیچی شروع و تا پایان عملیات استرچ پالت مشغول خواهد بود.

بعد از آن که کار به اتمام رسیده و پالت به طور کامل ایستاد فیلم توسط اپراتور پاره شده و به وسیله لیفت تراک، پالت انتقال داده می شود و دستگاه برای عملیات بعدی آماده خواهد بود.

  • دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

در رابطه با جابجایی وسایل و چمدان های مسافران از راه های زمینی، هوایی و یا دریایی نیاز است که به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی، ابتدا لوازم را استرچ پیچی نمود. استرچ پالت فرودگاهی به واسطه زائده ای که بر روی بستر داشته مانع از پرت شدن کالا در زمان استرچ کشی خواهد شد. راه اندازی این دستگاه به برق شهری 200 ولتی نیازمند می باشد و طراحی و سفارش آن در ابعاد کاری گوناگون امکان پذیر است.

دستگاه استرچ پالت چیست؟

برخی از قابلیت های استرچ پالت بند

  • قادر به تنظیم میزان کشش سلفون است؛
  • می توان در این دستگاه سرعت صفحه گردان و نگهدارنده سلفون را توسط اینورتر تنظیم نمود؛
  • تعداد دور صفحه گردان برای مکث پایین و بالای نگهدارنده سلفون در این دستگاه قابل تنظیم می باشد؛
  • به منظور تنظیم ارتفاع از یک سنسور برخوردار است؛
  • به منظور تحمل بارهای سنگین در زیر صفحه گردان دارای غلطک های پی وی سی می باشد؛
  • برای جابجایی هر چه راحت تر دستگاه در بخش زیرین دکل از لولا استفاده شده است؛
  • می توان دستگاه را به صورت دستی و اتومات کنترل نمود؛

دستگاه شیرینگ پک بطری آب معدنی

تاریخ ارسال : 1401/04/19

ماشین سازی شیرزاد با داشتن سابقه طولانی در تولید انواع دستگاه های بسته بندی به ویژه انواع دستگاه های شرینک پک بطری در ابعاد و اندازه های مختلف، توانسته با کیفیت ترین و مرغوب ترین نوع آن ها را با مناسب ترین قیمت روانه بازار نماید.

شیرینک پک بطری چه فرایندیست؟

در شیرینگ پک بطری، شیرینگ پک یا shrink pack به نوعی بسته بندی گفته می شود که در آن یک روکش پلاستیکی نازک و شفاف، به نام نایلون شیرینک پک، به دور محصول پیچیده می شود تا چندین بطری یک شکل را تشکیل دهد و آن را بسازد. ذخیره چندین بطری با هم از آنها در برابر آب، گرد و غبار و اتفاقات هنگام حمل نقل محافظت می کند.

ورق پلاستیکی یا فیلم شیرینگ یک پوست پلاستیکی نازک است. هنگامی که پوشش در اطراف بطری بسته بندی قرار می گیرد و توسط دستگاه شیرینگ پک گرم می شود، مانند یک روکش پلاستیکی به دیواره خارجی بسته می چسبد. از دستگاه شیرینگ پک می توان برای بسته بندی محصولات مختلف مانند بطری های آب معدنی و نوشیدنی ها و مواد غذایی کنسرو شده و محصولات بیشمار دیگر استفاده کرد. این نایلون در اثر گرما کوچک می شود و شکل یک محصول را به خود می گیرد و به آن می چسبد.

انواع شرینک بطری- ماشین سازی شیرزاد

این شیرینگ پک در "صنعت بطری" از طریق یک تونل حرارتی انجام می شود که در آن هوای گرم جریان دارد. با توجه به نوع و ماهیت فیلم شیرینگ بطری، در اثر برخورد هوای گرم به فیلم اطراف محصول، فیلم جمع شونده کشیده شده و محصول کاملاً محکم و بدون افتادگی شکل را می پوشاند و از محصول محافظت می کند.

دستگاه ها گاهی اوقات بر اساس سوخت کوره(که در واقع روش گرم کردن کوره است)، تقسیم می شوند؛ در این حالت، این دستگاه ها به مشعل های برقی، دیزلی، گازی و ترکیبی از گاز و برق طبقه بندی می شوند که به آن شیرینگ پک دوگانه سوز گفته می شود.

بسته به اندازه کوره، بسته شیرینگ پک می تواند انواع محصولات مانند بطری های شیرینگ لوازم التحریر تا کولرهای آبی بزرگ را بسته بندی کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به منظور خرید شرینک پک بطری و سفارش دستگاه و همچنین نحوه فروش شرینک پک بطری و ارسال آن در کمترین زمان ممکن، با شماره های زیر تماس بگیرید.

کارکرد دستگاه شرینک بطری- ماشین سازی شیرزاد

انواع دستگاه برای شیرینگ بطری

بسته بندی یا در اصل شیرینگ پک بطری از دو طریق قابل انجام است. اولین کار، قرار دادن بطری در کارتن و سپس شیرینگ پک کارتن است که علاوه بر اینکه کارتن را پایدار می کند، از محصول برای مدت طولانی محافظت می کند و از کیفیت آن کاسته نمی شود.

مورد بعدی، شیرینگ مستقیم محصول بدون استفاده از کارتن است که علاوه بر مزایای آن، در هزینه کارتن نیز صرفه جویی می کند. انتخاب نوع بسته بندی نیز در طراحی و ساخت انواع دستگاه های شیرینگ پک موثر خواهد بود. یک عامل مهم دیگری که باید به خاطر بسپارید نوع دستگاه است که در زیر به چهار نوع آن اشاره خواهیم کرد.

مدل های مختلف دستگاه عبارتند از:

  • دستگاه شیرینگ پک تونلی
  • دستگاه شیرینگ پک گاز سوز
  • دستگاه شیرینگ پک دستی
  • دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

دستگاه شیرینگ بطری

دستگاه شیرینگ بطری برای  بسته بندی و شرینک پک انواع نوشیدنی و پت بصورت بسته کامل بدون کفی (شل) کاربرد دارد که توسط قسمت ردیف کن یا سورت کننده بصورت بسته های 6 – 12 -15 – 24 و محصولات نوشیدنی و یا مایعات را بسته بندی مینماید. این مدل از دستگاه ها جهت بسته بندی نوشیدنی – بسته بندی آب معدنی – بسته بندی ماءالشعیر (دلستر) – بسته بندی آب میوه – بسته بندی دوغ و…. کاربرد دارند و بسته به تیراژ تولید مناسب خطوط 4000 تا 12000 پت در ساعت می باشد.و در انواع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک طراحی و تولید می شود.

شیرینگ کردن بطری های آب معدنی

مزایای استفاده از دستگاه شیرینگ بطری

شیرینگ کردن محصولات علاوه بر اینکه از تابش مستقیم نور خورشید و ورود رطوب به داخل بسته جلوگیری میکند، مزایای دیگری نیز دارد:

  • امکان حمل و نقل آسان تر محصولات
  • امکان بسته بندی کردن محصولاتی که از لحاظ شکل و نوع نامرتب هستند
  • استفاده از نایلون شیرینگ باعث دیدن شدن برند روی محصولات میشود، همچنین امکان درج لیبل روی نایلون شیرینگ نیز میباشد که این خود نوعی تبلیغات محسوب می شود.
  • کارایی بسیار آسان دستگاه شیرینگ پک

مشخصات دستگاه شیرینگ پک بطری

اجزای سازنده دستگاه شیرینگ به طور معمولی تیغه شیرینگ، نوار نقاله و کوره حرارتی است. بعضی از ماشین ها تیغه شیرینگ ندارند و فیلم شیرینگ به دور بسته، بسته بندی می شود و دو سر آن با هم همپوشانی دارند. بنابراین، وقتی از کوره عبور می کنند، به زیر بسته می چسبند.

نام این دستگاه اورلپ است که سرعت بالایی دارد و قادر است در هر دقیقه حدود 20 بسته را بسته بندی کند و معمولاً شرکت های تولید کننده آب معدنی و نوشابه که در فرایند تولیدشان از شیرینگ بطری استفاده میکنند، به دلیل تولید زیاد از این مدل استفاده می کنند.

قیمت دستگاه شیرینگ بطری

با توجه به مدل دستگاه، حجم بسته بندی، و سایر ماژول هایی که در کنار دستگاه می توان استفاده کرد، قیمت دستگاه شیرینگ بطری متفاوت است. شما میتوانید جهت کسب قیمت روز دستگاه و همچنین راهنمایی جهت خرید یک دستگاه ایده آل و مناسب کار شما، با ما تماس بگیرید. کارشناسان پاشا صنعت البرز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

انجام آزمایش قند خون در منزل در کرج

تاریخ ارسال : 1401/04/19

آزمایش قند خون روشی برای بررسی و اندازه گیری میزان قند یا گلوکز در خون شما می باشد. می توانید برای تشخیص وضعیت خود تست قند خون را انجام دهید. در بعضی از موارد ممکن است، پزشک آزمایش قند خون را به عنوان بخشی از معاینه معمول تجویز کند، تا ببیند، که آیا شما دیابت یا پیش دیابت دارید.

آزمایش قند خون یک آزمایش تشخیصی می باشد، و شما با انجام این آزمایش می توانید میزان گلوکز در خون را اندازه گیری کنید. گلوکز نوعی قند و منبع اصلی انرژی بدن افراد می باشد. کربوهیدرات‌ هایی را که می‌ خورید، به گلوکز تبدیل می‌ کند. هورمونی به نام انسولین به انتقال گلوکز از جریان خون به سلول‌ ها کمک می‌ کند، و با این مکانیسم سبب کاهش قند خون می‌ شود. افزایش یا کاهش سطح گلوکز در خون می‌ تواند نشانه‌ ی یک بیماری جدی باشد. سطح بالای گلوکز خون ممکن است، نشانه‌ ای از دیابت باشد. بیماری دیابت، عوارض آن و بار مالی دارای اهمیت ویژه ای می باشد. این بیماری می تواند خطرات جسمی و روحی بر افراد تحمیل کند. دیابت می‌ تواند منجر به بیماری قلبی‌، اختلالات بینایی، نارسایی کلیوی و دیگر عوارض شود.

ارتباط با ما: 02634471270

اگر سطح گلوکز خون شما پایین باشد، و برای درمان آن اقدام نشود، می تواند باعث بروز مشکلات مختلفی اعم از تشنج، کما و آسیب مغزی شود. برای این که ببینید، سطح قند خون شما در محدوده‌ ی طبیعی است، یا نه می توانید از آزمایش قند خون استفاده کنید. این آزمایش نتایجی را ارائه می‌ دهد، که بر اساس آن می‌ توان برای برنامه ریزی در مورد سلامت بیمار استفاده کرد. برنامه ریزی برای کنترل این بیماری می تواند شامل رژیم غذایی، ورزش، تنظیم دوز داروهای دیابت و اهداف درمانی می باشد. حتی ممکن است، بعد از ویزیت پزشک در منزل می توانید از خدمات آزمایش قند خون در منزل سلامت نوین را به عنوان بخشی از یک معاینه‌ ی معمول برای بررسی ابتلا به دیابت یا قرار داشتن در مرحله‌ ی پیش دیابت تجویز کند.

آزمایش قندخون در منزل کرج

دیابت (قند خون) چیست؟

در بیماری دیابت مقدار قند خون فرد بیشتر از حد طبیعی می باشد. آزمایش قند خون راه‌ حل مناسبی است، برای این که پزشک معالج بفهمد، که به این بیماری مبتلا هستید، یا خیر؟

تست قند خون که زیر مجموعه ی آزمایش خون در منزل است، میزان گلوکز موجود در خون را اندازه گیری می‌ کند. انسولین هورمونی است، که به سلول‌ های بدن کمک می‌ کند، تا از قند استفاده کنند. انسولین در لوزالمعده تولید می‌ شود. هنگام افزایش قند خون، انسولین در خون آزاد می‌ شود. پزشک‌ ممکن است، برای کمک به تشخیص دیابت این آزمایش را تجویز کند. افراد دیابتی هم می‌ توانند از آزمایش قند برای کنترل وضعیت‌ شان استفاده کنند. تغییرات شدید و حاد در قند خون می‌ تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند، و منجر به آسیب مغزی، اغما و مرگ شود. 

انواع دیابت 

  • بیماری دیابت نوع دو
  • دیابت نوع یک
  • دیابت بارداری
  • پیش دیابت

چند نوع آزمایش قند داریم؟

  • قند خون ناشتا
  • آزمایش 2hpp 
  • هموگلوبین گلیکوزیله 
  • آزمایش چالش گلوکز 
  •  تست تحمل گلوکز خوراکی 
  • آزمایش قند خون تصادفی

علائم قند خون بالا 

  • افزایش اشتها
  • ادرار مکرر
  • تاری دید 
  • کسالت
  • قرمزی صورت
  • خشکی و گرمی پوست
  • حواس پرتی
  • خستگی
  • تشنگی

علائم قند خون پایین 

  • خستگی 
  • گرسنگی
  • تحریک پذیری
  • سوزن سوزن شدن یا بی‌ حسی لب، زبان یا گونه
  • گیجی
  • اختلالات بینایی 
  • تشنج
  • از دست دادن هوشیاری
  • ضربان قلب نامنظم
  • پوست رنگ پریده
  • لرز
  • اضطراب 
  • تعریق

بهترین زمان آزمایش قند خون چه زمانی است؟

  • بهترین زمان تست قند خون در افراد متفاوت می باشد، و حتماً باید طبق دستور پزشک این کار را انجام دهید.
  • زمانی که دیابت شما نوع 1 باشد، در بعضی از مواقع ممکن است، این تست را در روز 4 تا 10 بار تست را تکرار کنید. قبل و بعد از غذا، قبل و بعد از خواب، قبل و بعد از میان وعده و قبل و بعد از ورزش باید تست را انجام دهید.
  • زمانی که دیابت شما از نوع 2 باشد، و انسولین استفاده کنید، ممکن است، که در روز چند بار نیاز به تست قند خون داشته باشید. معمولاً تست قند خون دیابت نوع 2 قبل از غذا و هنگام خواب انجام می‌ شود، و در بعضی مواقع ممکن است، پیش از صبحانه و شام انجام شود.
  • اگر دیابت شما از نوع 2 باشد. بدون انسولین کنترل شود، احتمالاً پزشک انجام روزانه تست قند خون را توصیه نمی‌ کند. 

چرا باید آزمایش قند خون انجام داد؟

  • تنظیم و کنترل رژیم غذایی.
  • افزایش فعالیت بدنی و یا کاهش آن بررسی تاثیر ورزش بر سطح قندخون.
  • کنترل تاثیر داروهای دیابت و انسولین.
  • سطح قندخون افراد مبتلا به دیابت به صورت دوره‌ ای و روزانه را کنترل می شود.
  • بررسی اهداف درمانی 

چه افرادی در معرض ابتلا به دیابت هستند؟

  • افرادی که بیش از 45 سال سن دارند.
  • افرادی که ورزش نمی‌ کنند.
  • افرادی که فشار خون، تری گلیسیرید بالا، یا سطح کلسترول خوب پایین دارند.
  • بانوانی که سابقه دیابت حاملگی دارند.
  • افرادی که سابقه سکته مغزی یا فشار خون دارند. 
  • افرادی که سابقه دیابت در نزدیکان درجه یک آن ها وجود دارد. 
  • افرادی که اضافه وزن داشته، و تحرک کافی ندارند. 
  • افرادی که مبتلا به بیماری‌ های قلبی و عروق هستند. 
  • بانوانی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند. 

قیمت آزمایش قندخون در منزل

آزمایش قند خون در منزل چگونه انجام می شود؟

آزمایش قند خون از طریق 3 روش انجام می شود.

  • خون گیری

در این روش جهت دریافت نمونه ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی، یک سوزن را در رگ وارد می کنند، و خون را می گیرد. پزشک از شما می خواهد تا 12 ساعت قبل از تست FBS ناشتا باشید.

  • استفاده از گلوکومتر و کیت های خانگی

در این روش آزمایش قند خون را با دستگاه گلوکومتر در منزل انجام می دهند. مراحل دقیق آزمایش قندسنج با توجه به نوع گلوکومتر متفاوت است. کیت های خانگی دستور العمل هایی دارند. این دستور العمل شامل ضربه زدن به انگشت و قرار دادن خون بر روی نوار گلوکز متر است. نوار پیشاپیش در دستگاه ثبت شده است، و نتایج شما 10 الی 20 ثانیه بعد روی صفحه نمایش می دهد.

  • استفاده از CGM

در این روش سنسور گلوکز در زیر پوست شما قرار می گیرد، و میزان قند موجود در بافت های بدن را به طور مداوم گزارش می کند. توجه داشته باشید، این روش برای تشخیص مشکلات حاد قند خون مناسب نیست، و برای نتایج دقیق تر باید از گلوکومتر استفاده کرد.

چگونه قند خون خود را در خانه اندازه بگیریم؟

  • ابتدا دستان خود را خوب بشورید، و سپس خشک کنید.
  • یک نوار تست را در متر قرار دهید.
  • کناره نوک انگشت خود را با لانست ارائه شده در کیت تست، بکشید.
  • انگشت خود را به آرامی فشار داده، تا قطره ای خون خارج شود.
  • با لبه نوار تست قطره خون را لمس کرده، و نگه دارید.
  • بعد از چند ثانیه سطح قند خون روی متر نمایش داده خواهد شد.

از آزمایش قند خون چه استفاده‌ هایی می‌ شود؟

  • تعیین سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت
  • بررسی سطح قندخون افراد بصورت ناشتا و پس از غذا
  • بررسی تاثیر و واکنش گلوکز در بدن
  • بررسی احتمالات ابتلا به دیابت نوع 1 و 2
  • بررسی ابتلا و عدم ابتلا به دیابت بارداری
  • بررسی تغییرات قندخون افراد مبتلا به دیابت نوع 1
  • بررسی سطح قندخون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2
  • کنترل گلوکز خون

شرایط انواع آزمایش قند خون چگونه است؟

ممکن است، این سوال برای شما پیش بیاید، که چند ساعت ناشتایی برای آزمایش قند خون لازم است؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که هر کدام از آزمایشات قند خون شرایط خاص خود را دارند، که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • آزمایش FBS

برای انجام این تست باید به مدت 8 تا 12 ساعت ناشتا باشید. 

  • آزمایش 2hpp

آزمایش 2hpp (آزمایش تحمل گلوکز) که دو مرحله‌ اجرا می‌ شوند. حتی ممکن است، این تست را با نام آزمایش قند خون دو ساعته شنیده باشید. برای انجام این تست باید به مدت 8 تا 12 ساعت ناشتا باشید. در مرحله بعدی صبحانه میل کرده، و دقیقا دو ساعت بعد از شروع صبحانه برای نمونه‌ گیری حاضر می شوید.

  • هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1C)

این آزمایش سطح قند خون را در طی سه ماه مورد بررسی قرار می‌ دهد. این تست احتیاج به ناشتایی ندارد. 

  • آزمایش چالش گلوکز (GCT)

آزمایش چالش گلوکز (آزمایش قند خون بارداری) چند مرحله‌ ایی می باشد. در مرحله اول به مدت 8 تا 12 ساعت ناشتا باشید. سپس یک محلول گلوکز به شما داده خواهد شد، و سپس در بازه‌ های زمانی یک،‌ دو و سه ساعته نمونه خون گرفته می‌ شود. 

  • آزمایش تحمل گلوکز خوراکی (OGTT)

آزمایش تحمل گلوکز خوراکی (OGTT) دو مرحله‌ ایی می باشد. برای انجام این تست باید به مدت 8 تا 12 ساعت ناشتا باشید. پس از آن یک محلول گلوکز به شما می دهند، و دو ساعت بعد نمونه‌ گیری انجام می‌ شود. 

  • آزمایش قند خون تصادفی

آزمایش قند خون تصادفی نیازی به ناشتا بودن ندارد، و در هر زمانی می‌ توانید برای نمونه دادن اقدام کنید.

نکاتی مهمی که باید قبل از آزمایش قند خون انجام دهید:

  • تمام سعی خود را کنید، تا شرایط ناشتایی را به درستی رعایت کنید. دیر یا زود دادن آزمایش می‌ تواند منجر به خطا در آزمایش قند خون شود. 
  • شام قبل از آزمایش قند خون را کمی زودتر و سبک‌ تر میل کنید.
  • تغییری در رژیم غذایی خود ایجاد نکنید.
  • از مصرف بیش از حد کربوهیدارت خودداری نمایید. 
  • در مدت زمان ناشتایی می‌ توانید مسواک بزنید، و برای رفع تشنگی آب بنوشید. 
  • به هیچ عنوان در مدت زمان ناشتایی سیگار نکشید، و آبمیوه، چای و قهوه بنوشید. 

تفسیر آزمایش قند خون 

تفسیر آزمایش قند خون توسط پزشک معالج انجام می شود. او با توجه به فاکتورهایی مانند سن و جنسیت تحلیل درستی از وضعیت سلامتی شما ارائه خواهد داد. 

پارامتر محدوده طبیعی محدوده خطر پیش دیابتی  دیابتی
آزمایش قند خون ناشتا (FBS) کم‌ تر از 100 میلی گرم در دسی لیتر بین 100 تا 110 میلی گرم در دسی لیتر 110 تا 125 میلی گرم در دسی لیتر بالاتر از 126 میلی گرم در دسی لیتر
آزمایش (HbA1C) کم‌ تر از 5.7 درصد   5.7 تا 6.4 درصد بالاتر از 6.5 درصد
آزمایش 2hpp کمتر از 140   بین 140 تا 199 بالاتر از 200
آزمایش چالش گلوکز (GCT ) کمتر از 145   145 تا 200 بالاتر از 200

روش اندازه‌ گیری قند خون با دستگاه به چه صورتی می باشد؟ 

نحوه ی استفاده و خونگیری با دستگاه‌ های تست قندخون متفاوت می باشد. خون در بعضی از دستگاه‌ ها از روی بازو انجام می‌ گیرد، و در برخی از دستگاه از روی انگشت. معمولاً استفاده از آزمایش قند خونی که از روی انگشت نمونه‌ گیری می‌ کند، برای مواردی کاربرد دارد، که بخواهید تست قندخون لحظه‌ ای انجام دهید.

بعد از خونگیری اجازه دهید، قطره خون روی نوار تست قرار گیرد. بعد از بررسی، جواب آن را در دفترچه یادداشت کنید، و ساعت بعدی انجام تست را به خاطر بسپارید. افرادی که مبتلا به دیابت هستند، و یا به صورت دوره‌ ای تست قندخون را منزل انجام می‌ دهید، با رعایت نکات زیر با استفاده از دستگاه تست قند خون تست، را انجام دهید.

  • دستان خود را حتماً ضدعفونی کنید، و یا با آب و صابون شسته، و سپس خشک کنید.
  • حتماً قبل از خونگیری محل را با استفاده از الکل تمیز کنید.
  • با توجه به امکان دستگاه تست را انجام دهید.
  • جهت ثبت تغییرات سریع بهتر است، از انگشت برای انجام تست استفاده کنید.
  • سوزن را وارد کنید، انگشت را فشار دهید، و بگذارید، خون روی نوار تست جای بگیرد.
  • ثبت و نتیجه تست قندخون را مطالعه کنید.

از دیگر خدمات ارائه شده توسط مرکز پزشکی سلامت نوین:

  • انجام آزمایش چک آپ در منزل
  • پانسمان زخم در منزل
  • تزریقات در منزل
  • سرم تراپی در منزل

خطرات و عوارض آزمایش قند 

انجام این آزمایش کم خطر می باشد، و عوارض جانبی خاصی به همراه ندارد. نمونه خون با وارد کردن یک سوزن به داخل رگ گرفته می‌ شود. بعضی مواقع جهت بررسی گلوکز ادرار، نمونه ادرار تصادفی جمع آوری می‌ شود. در قسمتی که خون گرفته شده، ممکن است، که احساس درد، تورم و کبودی کنید. این مشکل باید ظرف مدت یک روز برطرف شود.

داروهایی که می‌ توانند بر روی سطح قند خون تاثیر بگذارند:

تست قند خون در خانه بدون دستگاه

  • کورتیکواستروئیدها
  • ادرار آورها قرص‌ های جلوگیری از بارداری
  • داروهای مورد استفاده برای هورمون درمانی
  • آسپرین
  • داروهای ضد روان پریشی
  • لیتیوم
  • اپی نفرین 
  • داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ ای
  • مهار کننده‌ های مونوآمین اکسیداز 
  • فنی توئین
  • داروهای سولفونیل اوره

قیمت آزمایش قند خون

انجام آزمایش قند خون هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. قیمت دقیق آن با توجه به نوع آزمایش متغیر است. در این آزمایش ممکن است، علاوه بر قند خون، تعداد سلول‌ها، چربی خون و عملکرد کلیه و کبد نیز بررسی شود. 


صفحه 19 از 29